در آستانه ورود به ماه محرم رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری واجب و ضروری است

امام جمعه موقت تهران گفت: در آستانه ورود به ماه محرم و صفر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری و سوگواری بر همه مومنان و دوستداران اهل‌بیت(ع) امری واجب و ضروری است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیداحمد خاتمی» غروب شنبه ۱۸ مرداد به مناسبت عید غدیر در مسجد جامع غدیر خم به سخنرانی پرداخته و گفت: در دین اسلام علم و ایمان از یکدیگر جدا نیستند بر همین اساس مومنان بیش از هر کس پرتکل‌های بهداشتی را رعایت‌ می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز شیوع ویروس کرونا در مکان‌هایی همچون مساجد و حرم مقدسه کمتر از تجمعاتی نظیر عروسی‌ها، مراکز اقتصادی یا وسایل حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه در دین اسلام حفظ جان و نفس انسان واجب است، اظهار کرد: طبق دستور وزارت بهداشت امروز زدن ماسک برای حفظ جان مردم امری ضروری است، بنابراین هرکس ماسک نزد و بیمار شود و با همین بیماری از دنیا برود درباره حفظ جان خود کوتاهی کرده و مقصر است.

آیت‌الله خاتمی با بیان از نظر عقلی حفظ جان امری ضروری است، ابراز کرد: در دین اسلام به مساله سلامتی انسان بسیار توجه شده است بر همین اساس مومنان درباره مسائل بهداشتی بیش از دیگران اهل‌ رعایت هستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در آستانه ورود به ماه محرم و صفر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری و سوگواری بر همه مومنان و دوستداران اهل‌بیت(ع) امری واجب و ضروری است.

وی با بیان اینکه عید غدیر از بزرگترین اعیاد در اسلام است، گفت: درباره هیچ عیدی به میزان عیدغدیر به شادی سفارش نشده است در این روز شیعیان باید خود را آراسته کرده و شادی کنند. عید غدیر زمان صدور شادی، تبریک گفتن به دیگران، هدیه دادن، ختم صلوات، اطعام، آشتی برادران، آراستگی و شادی مومنان است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ظهور با به ثمر نشستن غدیر محقق می‌شود، ابراز کرد: غدیر یک جریان است و شادی در آن هم هدفمند صورت می‌گیرد که مومنان خود را با این شادی به غدیر وصل کنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه امروز پیروی از ولی فقیه همان اطاعت از ولایت امیرمومنان امام علی(ع)‌است، اظهار کرد: امروز رهبر معظم انقلاب بهترین تربیت‌یافته مکتب امام صادق(ع) و اهل‌بیت(ع) با دنباله‌روی از مسیر امیرمومنان امام علی(ع) افزون بر فضایل دیگر به مسائل روز دنیا تسلط دارند به گونه‌ای که همه اندیشمندان و سیاستمداران عالم را به شگفتی واداشتند.

 

کد خبر 958458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha