اطعام علوی در ۱۴ نقطه کوی مدرس  اهواز

حزبه با بیان اینکه امسال مراسم اطعام علوی در ۱۴ نقطه کوی مدرس اهواز برگزار شد گفت: در این راستا با مشارکت گروه‌های جهادی شهید فرجوانی و زینبیون، پنج مسجد، ۲ حسینیه و هفت موکب خانگی پخت و اطعام غذا را بر عهده داشتند.

«حسین حزبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی زینبیون و شهید اسماعیل فرجوانی اهواز در ایام غدیر اظهار کرد: امسال به لطف خداوند متعال و عنایت اهل‌بیت (ع) توفیق پیدا کردیم در ایام غدیر در منطقه کوی مدرس اهواز همچون سال‌های گذشته اقداماتی در جهت کمک به نیازمندان انجام دهیم.

 

مسئول گروه جهای زینبیون کوی شهید مدرس اهواز افزود: هر ساله  طرح اطعام غدیر در یکی زا مساجد این منطقه انجام می‌شد اما امسال توفیق یافتیم این مراسم را در 14 نقطه شامل پنج مسجد، 2 حسینیه و هفت موکب خانگی پخت و اطعام غذا را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه این برنامه با مشارکت گروه جهادی شهید اسماعیل فرجوانی، هیئت امنای مسجد جوادالائمه (ع) اهواز و گروه جهادی زینبیون اهواز انجام شد اضافه کرد: گروه جهادی زینبیون قریب به هفت سال است که در منطقه کوی مدرس به انجام فعالیت‌های خیریه مشغول است که امسال در دهه ولایت در سامانه سازمان بسیج سازندگی ثبت شد و فعالیت خود را ذیل بسیج سازندگی و ناحیه امام علی (ع) آغاز کرد.

 

حزبه با اشاره به اینکه گروه جهادی فرجوانی نیز حدود 2 سال است به صورت متمرکز فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی خود را در کوی مدرس آغاز کرده اذعان داشت: جمع کمک‌هایی که از طرف گروه جهادی فرجوانی و مسجد جوادالائمه در این ایام صورت گرفت 500 میلیون ريال است و به همین میزان ینز کوکب‌های حله مشارکت داشتند.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر پخت غذای غدیر، چند برنامه دیگر هم از طریق این گروه‌های جهادی انجام شد که از جمله رایگان کردن نان در تمام نانوایی‌های محله، توزیع رایگان آب تصفیه میان مردم بود.

 

مسئول گروه جهای زینبیون کوی شهید مدرس اهواز عنوان کرد: همانطور که از گذشته اقدامات ویژه‌ای از طرف گروه جهادر شهید فرجوانی از جمله اردوهای جهادی پزشکی، نشست‌های مطالبه‌گری و حل و پیگیری مسائل زیرساختی از جمله فاضلاب و آب آشامیدنی و سایر موارد انجام می‌شد با ثبت رسمی گروه جهادی زینبیون در دهه ولایت هر دو گروه مشترکا با همت بیشتری در راستای محرومیت‌زدایی گام برمی‌دارند و پروژه‌های بسیار مهم و بزرگی را از جمله جی‌آی‌اس و سند توسعه محلی را برنامه‌ریزی کردند که در هفته‌های آتی عملیاتی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه شور و حالی که امسال در میان مردم محله کوی مدرس وجود داشت نسبت به سال‌های گذشته با وجود مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های اجتماعی و بیماری بی‌نظیر بود ابراز کرد: امسال برای اولین بار مساجد، حسینیه‌ها و موکب‌های محل فعال شدند و اقدام بسیار باشکوهی را در محله رقم زدند و طرح «هر خیابان یک علوی» اجرا شد و همه مردم به نحوی از اطعام، نذورات و تبرک امیرالمؤمنین (ع) بهره بردند.

 

حزبه یاد آور شد: یکی دیگر از اقداماتی که با حمایت گروه جهاید شهید فرجوانی قرار است به مناسبت تحقق شعار جهش تولید و بحث اشتغالزایی صورت بگیرد بحث اعطای وام‌ برای مشاغل خانگی است که در این راستا اقداماتی در حال انجام است.

 

کد خبر 958490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha