دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقاء دانش اعتیاد می تواند پیشگام باشد

مظفری با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش و دانشگاه گفت: با اجرای این طرح در سه حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و حمایت وصیانت اجتماعی از بهبودیافتگان مواد مخدر می توان آسیب های ناشی از اعتیاد را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد مظفری» امروز(19مرداد) در دیدار با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد را بسیار مهم خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در کاهش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر نقش اساسی داشته باشد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با تشکر از اقدامات خوب صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر در حوزه ارائه خدمات مشاوره ای و در اختیار گذاشتن فضا برای برگزاری جلسات، کارگاه ها و سمینار آموزشی حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد : امروز مهمترین راهبرد برای پیشگیری از آسیب های اعتیاد و مواد مخدر ارتقاء دانش اعتیاد است که دانشگاه ها در این زمینه می توانند پیشگام و پیشتاز باشند .

 

وی با اشاره به افزایش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان دانشگاه ها افزود: در سال تحصیلی92 - 91 نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان 2.6 درصد بوده است که در آخرین تحقیقات جامعی که در سال تحصیلی 96 - 95 صورت گرفت نرخ شیوع مصرف مواد مخدر به 4.7 درصد رسیده است که این موضوع نگران کننده است .

 

مظفری تاکید کرد:  قشر دانشجو قشر جوان و تاثیر گذار جامعه هستند و همه باید تلاش کنند تا این نیروی انسانی فعال و آینده ساز جامعه از خطرات مواد مخدر در امان بمانند و برنامه های دانشگاه برای معرفی خطرات و مضرات مواد مخدر می تواند در کاهش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر بسیار اثربخش باشد .

 

وی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در آموزش و پرورش و دانشگاه گفت: با اجرای این طرح در سه حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و حمایت وصیانت اجتماعی از بهبودیافتگان مواد مخدر می توان بخشی از آسیب های ناشی از اعتیاد را کاهش داد که سهم دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مهم است .

 

مظفری تصریح کرد: انتظار داریم تا دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و کشور برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و آسیب های آن به طور جدی پای کار بیاید تا شاهد حضور فعال و گسترده دانشجویان در امر مبارزه با مواد مخدر باشیم.

 

«پیمان ولی پور» نیزدر این دیدار بر ضرورت مبارزه همه جانبه با مواد افیونی و مخدر تاکید کرد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر با تمام ظرفیت در این راستا آمادگی خود را اعلام می نماید .

 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر افزود : دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر یکی از دانشگاه های فعال و پویای شمال کشور است و با وجود اساتید مجرب و دانشجویان دوره های مختلف می تواند کمک بزرگ به کاهش نرخ مصرف مواد مخدر  و ارتقاء دانش اعتیاد نماید.

 

کد خبر 958528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha