توانمندسازی معلمان قرآنی هیئت‌های مذهبی در راستای گسترش فرهنگ قرآن و عترت

حجت الاسلام فدیعمی از توانمندسازی معلمان قرآنی هیئت‌های مذهبی خبرداد و گفت: قرآن و عترت دو امانت بسیار مهم پیامبر(ص) هستند که باید با دقت از آنها مراقبت کرد در صورتی که معلم قرآنی بخشی از مراسم مذهبی را عهده‌دار باشد تحول بزرگ قرآنی صورت خواهد گرفت.

«حجت‌الاسلام علی فدیعمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: طرح مواسات مومنانه با هدف کمک به معلمان قرآنی آسیب‌دیده از ویروس کرونا توسط موسسات و خانه‌های قرآن خوزستان برگزار شد، این طرح در راستای مرحله دوم کمک‌های مومنانه انجام شد.

 

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه بیش 50 موسسه و خانه قرآن در این طرح شرکت داشتند افزود: مبلغ 25 میلیون ریال توسط هر موسسه قرآنی جمع‌آوری و میان اساتید قرآنی توزیع شد، همچنین بیش از 300 بسته معیشتی نیز میان معلمان قرآنی توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه ارکان هر هیئت مذهبی علاوه بر مداح و روحانی یک معلم قرآن است تصریح کرد: متاسفانه بیش از این فعالیت معلم قرآنی در هیئت‌ها کم‌رنگ بود اما با توجه به برنامه تعیین شده سعی بر این است که حضور معلم قرآنی در هیئت‌های مذهبی نقش بیشتری به خود بگیرد.

 

حجت‌الاسلام فدیعمی به توانمندسازی معلمان قرآنی هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: قرآن و عترت دو امانت بسیار مهم پیامبر (ص) هستند که باید با دقت از آنها مواظبت کرد؛ بسیاری از هیئت‌ها در طول سال جلسات هفتگی برگزار می‌کنند، در صورتی که در همه جلسات هفتگی یا مناسبتی معلم قرآنی بخشی از مراسم را عهده‌دار باشد تحول بزرگ قرآنی در استان صورت خواهد گرفت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به تعداد هیئت‌های مذهبی موجود در استان معلم قرآنی وجود دارد که در همین راستا با همکاری معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اسامی معلمان دریافت و نسبت به توانمندسازی و تقویت علمی آنها اقدام می‌شود.

 

کد خبر 958638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha