شهرستان های قزوین و البرز همچنان در وضعیت قرمز/ بیماران بستری در حال کاهش است

نامدار گفت: وضعیت شهرستان قزوین و البرز همچنان قرمز است و تنها شهرستانی که در استان در وضعیت زرد قرار دارد، شهرستان آوج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» در خصوص آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا گفت: با توجه به روند کاهشی بیماران بستری مبتلا به کرونا در قزوین، به ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا پیشنهاد شد برای یک هفته دیگر تمامی محدودیت ها استمرار یابد چراکه این روند ماحصل 2 هفته اعمال محدودیت ها بوده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: وضعیت شهرستان قزوین و البرز همچنان قرمز است و تنها شهرستانی که در استان در وضعیت زرد قرار دارد، شهرستان آوج است و مابقی شهرستان ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: در پنج روز گذشته آمار بیماران بستری در قزوین از 64 نفر به 30 نفر در روز رسیده که نشانه خوبی است و در حال حاضر تمامی بیمارستان های دولتی، خصوصی و تأمین اجتماعی ما پذیرش بیماران حاد تنفسی را انجام می دهند.

 

نامدار اعلام کرد: در حال حاضر 297 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، 23 مورد از دستگاه کمک تنفسی استفاده می کنند و آمار فوتی ها هم کاهش داشته است و یک نفر فوتی در روز گذشته داشتیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و همچنان برگزاری مراسم های عزا و عروسی برای استان می تواند خطرناک باشد.

 

کد خبر 958725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha