امام موسی کاظم(ع) به «عبد صالح» معروف بود

امام جمعه شیروان گفت: امام موسی کاظم(ع) این همام به خاطر كثرت عبادت و زهد به العبد الصالح معروف و در طول عمر خود بسيار اهل عبادت بود.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: حضرت موسي كاظم (ع) در عصر خلافت منصور عباسي به مقام امامت نائل آمد و تا سال 183 هجري، چند بار توسط خلفاي عباسي دستگير و زنداني شد اما از تبليغ دين و رسالت الهي دست برنداشت.

 

امام جمعه شیروان بیان کرد: اين امام بزرگوار در سن 21 سالگي به امامت رسيد و دوران امامت ايشان با سال هاي آخر خلافت منصور عباسي، هادي و هارون مقارن بود كه امامت اين امام بزرگوار به بيش از 35 سال به طول انجاميد.

 


«حجت الاسلام تکمیلی » عنوان کرد: امام موسي كاظم (ع) در علم و تواضع، مكارم اخلاق و كثرت صدقات، سخاوت و بخشندگي زبان زد عام و خاص بود به گونه اي كه ايشان به صورت ناشناس به نيازمندان كمك مي كرد.

 


وی خاطرنشان کرد: پيشواي هفتم شيعيان از عابدترين و زاهدترين، فقيه ترين، سخي ترين و كريم ترين مردم زمان خود بود؛ صابر، صالح و امين از مهمترين القاب اين حضرت بود، همچنين كاظم از ديگر القاب اين امام معصوم بود كه به خاطر تسلط بر نفس و فروبردن خشم به آن مشهور بود.

 


رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان تصریح کرد: اين امام همام با دانش وسيع، نشر فقه جعفري و اخلاق و تفسير و كلام در گسترش دين اسلام بسيار تلاش كرد و ضمن پاسخگويي به شبهات، در اين زمينه شاگرداني را تربيت كرد.

 


«حجت الاسلام تکمیلی» افزود: غلبه بر خشم از ويژگي هاي بارز اين امام همام بود و فرو بردن خشم، انسان را از ارتكاب به بسياري از گناهان بازمي دارد.

 


وي ادامه داد: آن حضرت در علم، حلم، تواضع، مكارم اخلاق و بخشندگي اسوه بود و با احياي سنن پدر گراميشان، اسلام راستين را حفظ و تقويت و در راه انجام وظايف الهي جان خود را فدا كرد.

 

امام موسي بن جعفر(ع) در 20 ذي الحجه 128 هجري در روستاي ابواء بين مكه و مدينه متولد شد و در 20 سالگي رسالت و مسئوليت سنگين امامت را برعهده گرفت و به مدت 35 سال جامعه اسلامي را هدايت كرد و در 25 رجب 183 هجري قمري در 55 سالگي به دستور هارون الرشيد خليفه عباسي به شهادت رسيد.

کد خبر 958745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha