خبرنگاران ایلامی بیمه حوادث و غرامت می شوند/ خبرگزاری شبستان رسانه ای تاثیرگذار و جریان ساز است

مسئول سازمان بسیج رسانه استان، مسئول روابط عمومی سپاه امیرالمومنین(ع) استان و مسئول فضای مجازی سپاه استان صبح امروز(۲۰ مرداد) از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در ایلام به مناسبت روز خبرنگار بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسئول روابط عمومی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این  دیدار با اشاره به نقش مهم رسانه ها در گسترش فرهنگ دینی و انقلابی، اظهار کرد: هدف از این دیدار، عرض خسته نباشید، خدا قوت و تبریک ایام به ویژه روز خبرنگار خدمت اصحاب رسانه استان بوده است.

 

«سید مجتبی عبدالهی» تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط موجود برگزاری برنامه ای متمرکز به منظور تجلیل از اصحاب فرهیخته رسانه استان امکان پذیر نشد و وظیفه خود دانستیم که به نیابت از اصحاب رسانه با حضور در دفاتر خبرگزاری ها، از تلاش های یکساله این عزیزان قدردانی شود.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه استان ایلام نیز در این دیدار،  با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، اظهار کرد: شیهد صارمی به عنوان یک خبرنگار کار بسیار بزرگی را در عرصه اطلاع رسانی بنیان نهاد و با خون خود،جریان رسانه ای انقلابی و واقعی را  ماندگار کرده است.

 

«محمد علی نظری» ابراز کرد: تلاش کردیم که برنامه ای  را برای گرامیداشت روز خبرنگار  برای تجلیل از اصحاب رسانه استان برگزار کنیم، اما شرایط کرونا به ما این اجازه را نداد که در چنین برنامه ای از یک سال تلاش اصحاب رسانه استان تجلیل شود و  به نیابت و نمایندگی از اصحاب رسانه، از تعدادی از دفاتر خبرگزاری های استان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار بازدید شد.

 

وی بیان کرد:  خبرگزاری شبستان از جمله رسانه هایی است که در مسیر توسعه و ترویج ارزش های انقلاب فعالیت داشته و جریان ساز بوده است و البته صبر و  متانت توام با اخلاق کارکنان این خبرگزاری در استان و در بین اصحاب رسانه زبانزد است.

 

علی نظری بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز به عنوان یکی از نهادهای ارزشی انقلاب نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی با محوریت مساجد برعهده دارند و اعلام می کنیم که سازمان بسیج رسانه آماده هر گونه همکاری و تعامل با کانون های فرهنگی و هنری مساجد و خبرگزاری شبستان است.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه استان ایلام در پایان با اشاره به حمایت و تلاش در راستای بهبود روند فعالیت ها و رسالت خطیر خبرنگاران استان، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و رایزنی هایی برای پوشش بیمه حوادث و غرامت خبرنگاران استان در حال انجام است و امید است که با انجام این امر، اتفاق بسیار شایسته ای در راستای حمایت از فعالیت رسانه ای خبرنگاران در پوشش رویدادهای خبری انجام شود.

 

«یاسر بیگ زاده»، مسئول فضای مجازی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این نشست گفت: خبرگزاری شبستان، رسانه دین، فرهنگ و اندیشه و اخلاق است که همواره مدیر و کارکنان خبرگزاری در استان، رویکردی اخلاق مدار داشته اند، رسانه خبرگزاری شبستان در استان، علاوه بر امیدآفرینی در سطح جامعه، آداب حرفه ای رسانه و اخلاق مداری  و  بدون حاشیه، نقد منصفانه را سرلوحه کار رسانه ای خود قرار داده است.

 

وی  بیان کرد: ایام محرم و صفر اوج کار  فعالیت رسانه های دینی و ارزشی است و انتظار می رود که هیئت ها مذهبی و نهادهای فرهنگی در برگزاری مراسمات مختلف و  به ویژه حوزه اطلاع رسانی، نگاه ویژه و مضاعفی به خبرگزاری شبستان داشته باشند و خبرگزاری شبستان نیز برنامه ریزی های لازم  را همچون گذشته با توجه به شرایط شیوع کرونا برای انتشار اخبار و رویدادهای دینی در ماه محرم  داشته باشد.

 

بیگ زاده بیان کرد: در راستای جریان سازی رسانه ای در ایام اربعین حسینی، قرارگاه رسانه ای اربعین در سطح استان با محوریت بسیج رسانه استان با حضور شیفتی خبرنگاران  پیگیری می شود و  برنامه ریزی لازم  در این زمینه در سال جاری در صورت برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی انجام خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این دیدار، یادآور شد: خبرگزاری شبستان یکی از مهم ترین رسانه های حوزه دین، فرهنگ و اندیشه در سطح کشور و بلکه در جهان است و الحمدالله تا کنون تمام اخبار این خبرگزاری مورد استفاده در سراسر استان قرار می گیرد و هیچ گاه تا به صحت و سقم خبری اطمینان حاصل نشده، منتشر نشده و  مدار اخلاقی را در امر اطلاع رسانی رعایت کرده است.

 

حجت الاسلام «علی چراغی پور» با تقدیر از تلاش های خبرنگاران خبرگزاری شبستان در طول سال های گذشته، گفت: خبرگزاری شبستان تاثیرگذاری ویژه ای در امور فرهنگی به ویژه اربعین حسینی داشته است و در حوزه اربعین و همچنین مناسبت های ملی و مذهبی بیشترین اخبار را  در این حوزه، پوشش و انعکاس داده است، مصاحبه های تخصصی با بزرگان و مسئولان استان داشته و امورات مذهبی را در مساجد و کانون های فرهنگی و هنری پیگیری کرده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان ایلام فعالیت دارند، تصریح کرد: امورات اطلاع رسانی و انعکاس خبری کانون های فرهنگی و هنری مساجد از طریق خبرگزاری شبستان انجام می شود و امید است که شاهد توسعه و ترویج فرهنگ دینی به ویژه در بین نسل جوان با فعالیت ها و تلاش های رسانه ای این خبرگزاری در سطح استان باشیم.

 

مدیر دفتر خبرگزاری شبستان در استان ایلام نیز در این  دیدار با تقدیر از سازمان بسیج رسانه استان، روابط عمومی و فضای مجازی سپاه استان به منظور گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: این خبرگزاری در استان با تعامل و همکاری با مجموعه های فرهنگی و اجرایی در تلاش است که بتواند رسالت خطیر خود را به عنون پل ارتباطی بین مردم و مسئولان به خوبی انجام دهد.

 

« عظیم پیرانی» با اشاره به فعالیت های این خبرگزاری در حوزه های مختلف، گفت: اساس کار دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در ایلام به عنوان یک رسانه مزین به صفت دینی و فرهنگی، رعایت اخلاق مداری و تعامل با مردم و مسئولان و متکی بر نقد منصفانه بوده است و در این زمینه نیز زمینه ساز حرکت مطلوبی از سوی مسئولان برای رفع مشکلات مردم بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و فعالیت رسانه ای در آستانه ایام محرم و توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسمات عزاداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: این خبرگزاری در تلاش است که با تولید محتوا، خبر، گزارش و سایر ابزار رسانه ای در زمینه برگزاری مراسمات عزاداری مطابق با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا اقدام کند.

 

گفتنی است، در این دیدار در خصوص تعاملات هر چه بیشتر خبرگزاری شبستان و سازمان بسیج رسانه و سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بحث و تبادل نظر شد.

 

 

 

 

کد خبر 958965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha