اشتغال زایی حمل ونقل جاده ای در ایلام/فعالیت بیش از ۶۹۹۴ راننده در حمل و نقل جاده ای

مدیرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان ایلام با بیان اینکه بخش حمل و نقل جاده ای در میان زیربخش های جاده ای از بالاترین ضریب اشتغال زایی مستقیم برخوردار است، گفت: ۶۹۹۴ راننده بر اساس کارت هوشمند در حمل و نقل جاده ای استان ایلام فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « نورالله دلخواه» در گفت و گو با خبرنگاران، با بيان این مطلب اظهار کرد: بر اساس آمار های کشوری، حمل و نقل جاده ای از منظر ضریب اشتغال زایی مستقیم در میان 35 بخش اقتصادی کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان ایلام گفت: سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل، زمينه ساز اشتغال پايدار استان است چرا كه بيش از 98 درصد از جا به جايي مسافر و کالا از محورهاي مواصلاتي استان انجام مي شود.

 

وی افزود: بیش از 6994 راننده بر اساس کارت هوشمند درحال حاضر  در بخش حمل ونقل جاده ای بار و مسافر  به طور مستقیم فعالیت دارند.
 

 

دلخواه عنوان کرد: آمار اشتغالزایی این اداره کل طی سالهای 97الی 98 بیش 665 نفر در بخش حمل و نقل جاده ای اعم از باری و مسافری و مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی در استان مشغول به کار شدند.
 

 

مدیرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان ایلام خاطرنشان كرد: همچنین در چهارماهه سال جاری 34 نفر در بخش هاي مختلف حمل و نقل عمومي مشغول به كار شده اند که از این تعداد 16 نفر در بخش باری و مسافری  و 18 نفر در بخش مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی بوده است.

 

وی ابراز کرد: در حوزه ناوگان عمومي بر اساس کارت هوشمند بیش ار 10944 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل   1188، دستگاه اتوبوس، ميني بوس و سواري كرايه بين شهري و  3105 دستگاه ناوگان باری و 6651 دستگاه وانت نیسان در حوزه حمل ونقل استان ایلام  فعالیت دارند.

کد خبر 959048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha