ضرورت نذر سلامت در شرایط کرونایی و ماه محرم

مصلحی با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم تاکید کرد: باید مسیر همدلی مومنانه و مواسات را به سمت ایثارگری و نذر سلامت با نذر ماسک و اقلام بهداشتی پیش ببریم و در جهت تامین سلامت افراد کرونایی، نذر حسینی کنیم.

«محسن مصلحی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با تشریح اتفاقات تلخی که  از مرداد سال گذشته تاکنون در حوزه سلامت کشور افتاده است گفت: با شیوع ویروس کرونا ۴۵۰ نفر از کادر درمان و پزشکان در استان اصفهان به کرونا مبتلا شده اند که ۱۶۰ نفر از آنان نیز به شهادت رسیده آمد.


قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم، گفت: هزینه نگهداری و تجهیز بیمارستان‌های کرونایی زیاد است و همایش همدلی مؤمنانه سبب کمک به افراد صدمه ‌دیده از کرونا می شود، این بار هم اگر بخواهیم حسینی عمل کنیم باید دست‌به‌دست هم دهیم با اهدای پلاسما، اهدای خون، نذر سلامت، در ماه محرم با فرهنگ ایثارگری، محرم را محرم  ماندگار کرونایی تبدیل کنیم که شعور حسینی و یاری و مواسات مومنانه و همدلی عاشورایی در آن بیش از پیش نمایان باشد.


وی با تاکید بر اینکه باید برای پزشکی از راه دور با جدیت تمام وارد عرصه شویم خاطرنشان کرد: کشورهایی که موفقیت‌های بیشتری در مقابله با کرونا کرده اند آنهایی بودند که در سیاستگذاری ها بدون تناقض و ناهماهنگی پیش رفتند و این امری است که سازمان نظام پزشکی نسبت به رعایت نشدن آن گلایه دارد ولی به معنای جدال و به معنای انفعال سازمان نظام پزشکی نیست.


وی در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت، نیز گفت: استفاده از فناوری اطلاعات در دنیا بیشتر شده و در کشور ما هم باید بیشتر شود، همان‌طور که کشورهای هنگ‌کنگ، چین و کره جنوبی توانستند از فناوری اطلاعات استفاده و فاصله‌گذاری هوشمند را اجرا کنند.


مصلحی با تصریح بر اینکه ما زیرساخت فاصله‌گذاری هوشمند را نداشتیم، گفت: ضمن اینکه سیاست‌گذاری برای قرنطینه و بازگشایی‌ها خیلی مبتنی بر نظر کارشناسی نبود و عوارض آن را هم دیدیم، اما امیدوارم بتوانیم جبران کمبودها را کنیم. 


وی با بیان اینکه برخی کشورهای پیشرفته با غربالگری، تست و ردیابی قوی فاصله‌گذاری هوشمند به نقطه صفر در کرونا رسیده‌اند، افزود: ما و ‌نه هیچ‌کسی توانایی این را ندارد که بیمار کرونا را در بدو ورود به  بیمارستان‌ها تشخیص دهد، بنابراین به‌طور کلی فرض می‌کنیم هر بیماری ممکن است کرونا داشته باشد و علائم بالینی و وضعیت بیمار را ارزیابی می‌کنیم.


قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه تعرفه‌های پزشکی همخوانی با تورم ندارد و کرونا نیز مزید بر علت شده، تصریح کرد: امیدواریم این تعرفه‌ها بازنگری شود، در غیر این صورت خطر ورشکستگی و افت کیفیت درمان را زیاد می‌کند، چون با وضعیت اقتصادی موجود ادامه فعالیت پزشکان توجیه اقتصادی ندارد و یک فعالیت ضرر دِه است.


وی با اشاره به اینکه هر پزشکی که در مطلب خود کارتخوان نداشته باشد از نظر نظام پزشکی هیچ حمایتی برای آن وجود ندارد ابراز داشت: ثبت کارتخوان مطب پزشکان به عهده اداره دارایی است.

 

کد خبر 959080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha