آغاز سال تحصیلی دانشجویان در مهر ماه به صورت مجازی خواهد بود

افلاکی فرد با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: آغاز سال تحصیلی دانشجویان در مهر ماه به صورت مجازی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین افلاکی فرد» امروز (دوشنبه ۲۰ مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه فرهنگیان جز چهار دانشگاه دارای درجه «الف» کشور است که بعد از استان تهران بیشترین مراکز دانشگاهی را فارس دارا است و با توجه به کمبود شدید حضور نیروی معلم در آموزش و پرورش و متولی بودن این دانشگاه در خصوص تربیت نیروی انسانی، به دنبال آن هستیم تا در صورتیکه شهرستان ها فضای فیزیکی لازم ‌و نیروی انسانی را داشته باشند و بتوانند از شورای گسترش وزارت علوم مجوز را لازم دریافت کنند بتوانیم در توسعه دانشگاه فرهنگیان قدم برداریم تا نیروی مورد نیاز بیشتری تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس با اشاره به اینکه تعداد سه هزار و ‌۲۰۰ دانشجو در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۸۵۰ دانشجو براساس ماده ۲۸ مشغول به تحصیل و این در حالیست که بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری قریب به ۶۰۰ نفر دانشجو که ورودی سال ۹۵ بوده اند فارغ التحصیل خواهند شد، گفت: مجموع فارغ التحصیلی تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال جاری یک هزار و ۳۰۰ نفر خواهد بود.

این مقام مسئول در خصوص شروع سال تحصیلی در مهرماه بیان کرد: تا به امروز تصمیم بر آن است با توجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان ها آموزش به صورت مجازی خواهد بود به غیر از اینکه با تغییر شرایط مواجه شویم و ستاد ملی کرونا اجازه حضوری برگزاری کلاس ها را صادر کند و با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان خصوصی است و به صورت شبانه روزی است و دانشجو باید از امکانات سلف سرویس و خوابگاه استفاده کند با توجه به شیوع این بیماری، دانشجو با قرار گرفتن در این محیط ها بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان ورودی به این دانشگاه استخدام آزمایشی هستند و بورسیه آموزش و پرورش هستند و حقوق دریافت می کنند، گفت: طبق مصوبه قانونی به میزان ۴۵ درصد برای امکانات رفاهی، خوابگاهی و دانشجویی است که این میزان در تابستان به ۱۰ درصد می‌رسد.

افلاکی فرد همچنین در خصوص برگزاری کلاس های مجازی، گفت: تلاش کرده ایم تا آموزش های مجازی را از طریق سامانه ضمن خدمت آموزش و پرورش ارائه دهیم و برای تعدادی از دانشجویان که امکان دسترسی به استفاده از آموزش مجازی را ندارند از طریق ضبط صدا و یا تصویر اساتید به صورت سی دی در اختیار آنها قرار گیرد و اینکه ادعا داشته باشیم که به طور صد در صد زیرساخت ها را برای برگزاری دوره های مجازی فراهم کرده ایم نبوده و هیچ دانشگاهی در سطح کشور نتوانسته است این زیرساخت ها را فراهم کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس در ادامه نیز به سهمیه پذیرش دانشجو در سال جاری پرداخت و اضافه کرد: در سال جاری نیز تعداد یک هزار و چهل و یک نفر اعلام پذیرش کرده ایم و براساس ماده ۲۸ تعداد ۸۶۰ دانشجو پذیرش خواهیم کرد که مجموع آنها به دو هزار نفر خواهد رسید.

افلاکی فرد با توجه به اینکه بیشترین گرایش دانشجویان در این دانشگاه در مقطع آموزش ابتدایی می باشد، یادآور شد: با توجه به اینکه در مقطع ابتدایی بیشترین کمبود نیروی معلم وجود دارد قریب به ۶۰ درصد از دانشجویان در کشور در این مقطع مشغول به تحصیل است.

 

کد خبر 959098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha