کشت ۲ محصول جدید کشاورزی در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: در راستای تغیر الگوی کشت در شهرستان به خصوص در تابستان، امسال ۲ محصول جدید گیاه داروئی گورا و بادام زمینی در این شهرستان برای اولین بار کشت خواهد شد.

 «عباس احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: این ۲ محصول جدید در سطح 205هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت می شوند که از این میزان 5هکتار بادhم زمینی است.

 

وی، تصریح کرد: کشت گیاه گورا در در راستای مدیریت مصرف آب برای نخستین بار در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت می‌شود.

 

احمدی یادآور شد: این گیاه از توجه اقتصادی مناسبی برخوردار است و در صنف های آرایشی و دارویی کاربرد مناسبی دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: هزینه کشت این گیاه دارویی در مقایسه با دیگر محصولات پائین تر است و بعد از برداشت درصد بالای از شاخ برگ آن می تواند باعث بالارفتن ماده عالی خاک وحاصل خیزی آن شود.

 

 وی بیان داشت: باتوجه به اینکه اولین بار است که این گیاه در سطح زمین های کشاورزی شهرستان جایگزین کشت تابستانه می شود در صورت مثبت بودن آن در منطقه قطعا در سال های آتی مورد استقبال کشاورزان قرار خواهد گرفت.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران بیان کرد: محصول بادام زمینی هم برای اولین بار در سطح 5هکتار در شهرستان کشت می شود.

 

احمدی تصریح کرد: کشت این محصول به کشاورزانی که حاصلخیزی زمین‌ها زراعی آن‌ها در سطح پائینی است اجازه می‌دهد که با خیال آسوده از برداشت قابل قبول،  این محصول را در زمین‌های خود بکارند.

 

وی با اشاره به اینکه بادام زمینی جزو محصولاتی با ارزش افزوده بالاست که توسعه کشت آن می‌تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی کند، بیان کرد: این محصول از لحاظ فنی و تخصصی در تناوب با غلات قرار گرفته و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

کد خبر 959147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha