مساجد کمک های مردمی و نذورات در ماه محرم را ساماندهی کنند

عضو مجمع روحانیون مجلس با اشاره به ظرفیت بالای مساجد در کشور گفت: مساجد باید کمک های مردمی و نذورات در ماه محرم را ساماندهی کنند.

حجت الاسلام «محمد تقی نقدعلی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد سامانه کمک های مومنانه در ماه محرم از طریق پایگاه های مسجد گفت: یقینا مساجد، حسینیه ها و تکایا به عنوان مهد شور حسینی می توانند حرکتی عظیم را در رأس سامانه کمک های مومنانه در ماه محرم داشته باشند.

 

 

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجالس خطابه و منبرها و مراسم عزاداری که در این مجالس تشکیل می شود، می توانند فرصت خوبی برای شناسایی افراد بی بضاعت و یا حتی کسانی که در بحران کرونا آسیب دیده اند، باشد.  متولیان امر در مساجد اعم از ائمه جماعات، کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و بسیج باید این کمک ها را دریافت و در راستای ساماندهی درست آنها گام بردارند. جامعه هدف را باید شناسایی  و کمک ها  به دست آنها برسانند.

 

وی با بیان اینکه مساجد از ظرفیت بالایی در جامعه برخوردار هستند، گفت: مساجد همواره پایگاه همفکری و کمک و حمایت از مومنان بوده است. در این شرایط نیز که کشور با بحران کرونا مواجه است، باید این نقش را به خوبی ایفا کند.

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماه محرم و صفر سفره اکرام و انعام حسینی گسترده است. در این شرایط باید این سفره به سمت کمک و دستگیری از مستمندان ساماندهی داده شود. مقام معظم رهبری در این راستا تاکید بسیاری داشتند و باید همه ارکان جامعه در این راستا عمل کنند.

 

وی گفت: با لبیک یا حسین باید این کمک ها و نذورات مردم به کسانی که از این بیماری ضربه خورده اند، داده شود. این بیماری بسیاری از مشاغل را تعطیل و یا نیمه تعطیل کرده است، بسیاری از مردم شغل شان را از دست داده اند و از لحاظ معیشتی دچار مشکلات فراوانی هستند. ما باید در ماه محرم تلاش کنیم سخاوتمندی بین مومنان را بیشتر کنیم و به این افراد آسیب دیده کمک کنیم./

کد خبر 959157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha