ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای جهانی کلپورگان

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان با اشاره به ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای جهانی کلپورگان گفت: این بازارچه هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حمزه ندرت زهی اظهار کرد: اظهار کرد: با هماهنگی ها صورت گرفته، از سال ۹۸ اقدامات لازم برای ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای جهانی کلپورگان  آغاز شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی این بازارچه افزود:  بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای جهانی کلپورگان در ۹ غرفه در محل موزه و کارگاه سفال کلپورگان در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ به طور کامل احداث و به بهره برداری برسد.

 رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی سراوان  ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ نفر از صنعتگران در محل کارگاه سفال مشغول به فعالیت هستند که آثار آنها به استان های مجاور و کشورهای مختلف صادر می شود، همچنین تعداد ۲۵ نفر از این صنعتگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

همچنین فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان هم از جلوگیری از حفاری غیرمجاز در روستای ژاله زهک و دمبیگان قصرقند خبر داد و گفت: نیروهای یگان حفاظت با همکاری مردم محلی از ورود حفاران غیرمجاز به مناطق تاریخی در روستای ژاله زهک سیستان و دمبیگان قصرقند جلوگیری کردند.

علی اکوان افزود:: ادوات حفاری متخلفان ضبط و مراحل قانونی موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل  میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در حال پیگیری است.

وی گفت: شهروندان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را به شماره ۰۹۶۶۲ اعلام کرده تا نیروهای یگان حفاظت پس از تایید صحت و سقم گزارش با هماهنگی و دستور قضایی با متخلفان برخورد کنند

انتهای پیام/

کد خبر 959185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha