اعلام دستور‌العمل بهداشتی هیئت‌های مذهبی در ماه محرم

حجت‌الاسلام پشم‌فروش با اعلام دستور‌العمل‌های بهداشتی در ماه محرم گفت: برگزاری هرگونه مراسم دسته‌گردانی، تجمع هیئت‌ها، استفاده از طبل، سنج، دمام‌زنی و وسایل مشابه به صورت مشترک ممنوع است.

«حجت‌الاسلام محمد پشم‌فروش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور در مقابله با ویروس کرونا، دستورالعمل نحوه برگزاری مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و صفر از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اعلام شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز با بیان اینکه رعایت ضوابط بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری الزامی است افزود: بدین منظور برای یک رویه سازی نحوه عزاداری و نظارت بیشتر همه هیئات ائمه جماعات مساجد کلانشهر اهواز با مراجعه به سامانه بیرق به آدرس www.Beyragh.mob نسبت به تکمیل فرم ثبت تعهدات اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: به منظور برگزاری مراسم عزاداری اولویت با محل‌های روباز است و در صورت برگزاری مراسم در محیط بسته، هیئات می‌توانند با تنها 25 درصد ظرفیت و در محیطی حداکثر با ارتفاع 6 متر این مراسم را برگزار کنند.

 

حجت‌الاسلام پشم‌فروش با تاکید بر اینکه توزیع هرگونه پذیرایی به منظور رعایت حداکثری بهداشت عمومی محیط در مراسم ممنوع است اضافه کرد: شایسته است که هیئت‌ها نذورات مومنین را در قالب‌ بسته‌های خشک مواد غذایی ساماندهی کرده و میان نیازمندان توزیع کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مطلوب است که در مکان هیئت، پلاکاردهای آموزشی نسبت به رعایت نکات بهداشتی نصب شود ابراز کرد: اکیدا توصیه می‌شود که هیئت‌ها شهروندان مسن، خردسال و دارای بیماری زمینه‌ای را نسبت به عدم حضور در جمعیت توجیه کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم دسته‌گردانی، تجمع هیئت‌ها، استفاده از طبل، سنج، دمام‌زنی و وسایل مشابه به صورت مشترک ممنوع است تصریح کرد: همچنین برگزاری مراسم خاص همانند شبیه‌خوانی، تعزیه‌خوانی، سینه‌زنی بوشهری، پیاده‌روی روزهای تاسوعا و عاشورا نیز ممنوع است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت ویروس کرونا در ماه‌های اخیر مجوز جدید برای هیئت‌ها صادر نخواهد شد و مجوزهای قدیمی نیاز به تمدید ندارند یاد آور شد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام جماعت، مسئول هیئت و هیئت امنای مساجد مسئول اجرای دقیق موارد بهداشتی هستند.

 

کد خبر 959203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha