محرم امسال بهترین مدل از دین و سیاست و سلامت را به تصویر خواهیم کشید

نمکی با اشاره به اینکه امسال عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) همانند سال های گذشته از کوچه ها و برزن ها بلند خواهد شد، گفت: ما امسال بهترین مدل از دین و سیاست و سلامت در عزاداری ها را به تصویر خواهیم کشید.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست ستاد ملی پیگیری های ویژه محرم صبح امروز سه شنبه ۲۱ مرداد ماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

 

در این نشست، «سعید نمکی» با اشاره به تاریخچه برگزاری عزاداری سیدالشهداء (ع) گفت: من با بررسی ای که کردم، دیدم اولین راوی حماسه کربلا حضرت زینب (س) بودند که وقتی از ایشان پرسیدند در حماسه عاشورا چه دیدی، گفت به جز زیبایی چیز دیگری ندیدم. بعد از آن اولین کسی که با چشم نابینا و پای پیاده برای عزاداری سیدالشهداء (ع) حضور یافت، جابر بن عبدالله انصاری بود که گفته شده است اولین روضه کربلا توسط ایشان بیان شده است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اینجانب که از کودکی شاهد برپایی مجالس عزاداری سیدالشهداء بوده ام و در این مجالس بزرگ شده ام، مگر می شود که امسال پروتکل هایی رعایت شود که در آن نام حسین (ع) شنیده نشود. به دلیل شرایط ویژه امسال و بحران کرونا در جلسات مختلفی راه های متفاوت برای برگزاری سیدالشهداء را بیان کردیم و این موضع تاکید شد که ما به عنوان پرچمدار تشیع در منطقه وظیفه سنگینی نه تنها در کشورمان بلکه در جهان تشیع داریم.

 

نمکی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین و اساسی ترین موضوعاتی که در این ایام ما در کشورمان با آن مواجه شده ایم، حمایت های هوشمندانه و با بصیرت مقام معظم رهبری بود، گفت: اینکه مقام معظم رهبری با هوش و بصیرت از مدافعان سلامت حمایت می کنند و در بزنگاه های مختلف ارایه طریق برای برون رفت از مسایل پیچیده دارند و به شدت تاکید بر رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا دارند، برای ما مهم است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: برای برگزاری عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) موضوعی که مورد توجه ما قرار گرفت، این بود که ما گفتیم چه کنیم تا در این شرایط هم عزاداری ابا عبدالله (ع) از کوچه ها و برزن ها بلند شود و در عین حال این موضوع را مورد توجه قرار دادیم که در این مجالس فردی دچار کرونا نشود. تلاش ما در این راستاست که به دنیا مدلی از دین، سیاست و سلامت به تصویر بکشیم و این مدلی برای همه دنیا شود، دنیایی که از همه طرف به ما حمله ور است.

 

نمکی با اشاره به اینکه ما در سخت ترین شرایط تحریم کرونا را مدیریت می کنیم، تصریح کرد: در حالی که همه راه های ارتباطی با دیگر کشورها به روی ما بسته است و ما یک دلار و یک وسیله برای مدیریت این بحران را به راحتی نمی توانیم حمل و نقل کنیم اما در این شرایط سخت نگذاشتیم که یک مریض خاص برای دست یابی به یک داروی خاص سختی نکشد چرا که برای ما خیلی مهم است که آبرو و عزت نظام حفظ شود و این برای ما مهم است که دیگران مغلطه نکنند که مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا عامل کرونا شد و یا ما سرسپرده و یا قربانی تهجر شده ایم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند هرچه که ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت من عمل می کنم، این حربه را از کسانی می گیرد که جلوتر از رهبری حرکت می کنند. اگر کسی خودش را جلوتر از این الگوی بی مانند ببیند، تکلیف اش مشخص است.

 

نمکی اذعان کرد: تردیدی ندارم که ماه محرم امسال سرشار از شور و خرد با یاد و نام سیدالشهداء (ع) خواهیم داشت چرا که همکاران من شش ماه است در سخت ترین دوران روزگار کار می کنند و ما حتی برخلاف جوسازی ها و تبلیغاتی که علیه ما صورت گرفت، نگذاشتیم که یک بیمار اهل تسنن در کردستان لحظه ای معطل بماند و حربه به دست دشمنان ندادیم زیرا دشمنان می خواهند اینگونه وانمود کنند که به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی سیلی از بیماران راهی بیمارستان ها هستند.

 

کد خبر 959234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha