روز خبرنگار در سایه سار سکوت و بی‌توجهی

روز خبرنگار امسال در آذربایجان غربی به هر دلیلی که وجود داشت در سایه از سکوت و بی توجهی به اهالی مطبوعات و رسانه ها گذشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، روز خبرنگار امسال در آذربایجان غربی، بدون تجلیل از طرف ارشاد و خانه مطبوعات که خود را تنها متولی خبرنگاران می داند، گذشت.

 

در سال گذشته نیز برای اینکه یک خبرنگار شناخته شوی باید حتما عضو خانه مطبوعات باشی وگرنه هیچ تجلیل صورت نمی گرفت و امسال نیز تا امروز(21 مرداد) خبری نیست که نیست.

 

خبرنگاری در ایران و مخصوصا در استان آذربایجان غربی محدودیت های خاص خود را دارد و با حقوق اندکی که دریافت می کنند باز هم از کار خبری فاصله نمی گیرند.

 

در سال های گذشته بسیاری از ادارات و ارگان ها فقط برای یک روز هم که شده به خبرنگار توجه می کردند و از زحمات آنها قدردانی، ولی امسال ویروس کرونا بهانه خوبی بود که باز هم خبرنگاران در حاشیه بمانند.

 

دلمان می خواست اداره ارشاد و خانه مطبوعات امسال در روز خبرنگار توجه ویژه ای به این قشر داشتند که در ایام کرونایی آنها نیز از لحاظ اقتصادی در تنگنا بودند ولی تا امروز متولیان و مسولان مربوطه در سکوت سنگینی به سر می برند.

 

تنها اتفاق روز خبرنگار در استان ما تبریک های کلیشه ای و دسته جمعی برای خبرنگاران بود، قشری که فقط با 10 هزار تومن خبر تولید می کنند و تازه حق التحریرشان را هم با تاخیر دریافت می کنند.

 

«رسانه ها پل ارتباطی مردم و مسولان هستند»؛ این جمله ایست که بارها شنیده ایم آیا این مسئولان برای مقاوم سازی این پل هزینه ای کرده اند؟!

 

روز خبرنگار هر سال غریبا تر از سال گذشته در آذربایجان غربی برگزار می شود و دست ما خبرنگاران به جایی نمی رسد.

 

گفتنی است، در میان فقط شهرداری ارومیه بود که از تک تک خبرنگاران ارومیه تجلیل کرد، با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی کرونا؛ بدون اینکه مراسمی برگزار کند با اهدا لوح تقدید و کارت هدیه حضورا از خبرنگاران تجلیل کرد که جادارد از «محمد حضرت پور» شهردار ارومیه سپاس و قدردانی کنیم.

 

کد خبر 959325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha