ظرفیت گردشگری با ساختارشکنی به ثمر نمی نشیند

خوش خبر با تاکید بر اینکه هیچ وقت ظرفیت گردشگری با ساختارشکنی به ثمر نمی نشیند، گفت: در خراسان جنوبی معتقد به حفظ ارزش های اسلامی هستیم و به کسی اجازه ساختارشکنی را نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش خبر» صبح امروز (21 مرداد) در نشست تخصصی سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان با گرامیداشت هفته تشکل ها و مشارکت اجتماعی اظهار کرد: مشارکت حلقه اتصال بین توفیق و موفقیت یک دولت و نظام سیاسی است و اگر مردم برنامه های حکومت را تقویت و حمایت کنند مطمئنا شرایط برای رفاه اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی و تاثیر بیشتر اجرای برنامه ها به وجود خواهد آمد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم و اهمیت توجه به مشارکت، افزود: اگر مشارکت مردم را در برنامه ها داشته باشیم نظام پاسخگویی به موقع به مطالبات اجتماعی ترویج می شود.

 

وی ادامه داد: اما اگر این مشارکت در جامعه وجود نداشته باشند بی تفاوتی و نگاه و رفتار جزیره ای جایگزین می شود.

 

خوش خبر با اشاره به اینکه ساختارهای متعددی در نظام اداری و اجتماعی وجود دارد که اگر به درستی و در زمان مناسب خود بکارگیری شود شفافیت حاکم خواهد شد و هیچ ابهامی شکل نمی گیرد، عنوان کرد: همچنین موج سواری و شائبه ها و انتقادات نادرست در نطفه خفه خواهد شد و جایگزین آن پاسخگویی، در بین مردم و احساس مسئولیت بیشتر خواهد بود. 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خطاب به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد استان گفت: شما در خط مقدم مطالبه گری مبتنی بر حق و قانون هستید و اگر این مهم اتفاق بیفتد همه امکانات و ظرفیت های استان در مسیر درست خود بکارگیری می شود که خروجی آن رضایت مندی مردم و ایجاد امید و رفاه اجتماعی است.

 

وی با اشاره به وجود 492 تشکل غیردولتی در سطح استان، بیان کرد: البته متاسفانه بخشی از این تشکل ها فعال نیستند و بدون نام و نشانی فقط به اخذ مجوزی اکتفا کرده اند.

 

خوش خبر تاکید کرد: تشکل های غیر دولتی باید اولین نهیب را به خود بزنند که آیا با انجام تکالیف حق مطلب را ادا کرده اند یا نه.

 

وی با تاکید بر اینکه تشکل های غیر دولتی جناح بردار نیست، گفت: اگر تشکلی می خواهد نامش در تاریخ این استان ماندگار شود بایستی بدور از گرایش های سیاسی باشد.

 

خوش خبر ادامه داد: اگر تشکل های غیردولتی خالصانه و شفاف عمل کنند در کارشان برکت ایجاد و رویش های به عظمت مردم در بدنه اجتماعی به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون آقایان محور فعالیت در تشکل های غیردولتی هستند، افزود: اما زنان به خاطر ویژگی های شخصیتی خود در بحث تربیتی و خانواده می توانند بیشتر از مردان در حوزه اجتماعی تاثیرگذار باشند و امیدوارم شرایطی فراهم شود که جامعه زنان بیش از پیش بتوانند لیاقت و شایستگی خود را در این عرصه بکارگیری کنند.

 

خوش خبر با بیان اینکه 221 تشکلی که مجوز خود را از استانداری و فرمانداری ها گرفته اند نیازمند بازنگری و نظارت هستند، گفت: به صورت فصلی یا سالانه از خدمات این تشکل ها باید گزارش های داشته باشیم اما با گذشت بیش از یک سال و نیم از مسئولیتم در این استان هنوز گزارش عملکردی از تشکل ها دریافت نکرده ام.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تشکل های غیردولتی برای ماندگاری اقدامات و خدمات خود را مستندسازی کنند اما متاسفانه در این زمینه ضعف داریم، گفت: برنامه مشترک بین تشکل ها بسیار اهمیت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با ضعف تولید محتوا در عرصه های مختلف مواجه هستیم، افزود: محتواهای تکراری پذیرش اجتماعی پایین دارد لذا از تشکل ها درخواست می شود ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشند.

 

وی به انعقاد تفاهم نامه ایجاد سه هزار شغل در قالب خوشه صنایع دستی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان خراسان جنوبی در خردادماه امسال اشاره کرد و گفت: ظرفیت گردشگری و صنایع دستی می تواند کمک کند تا سطح زندگی مردم استان رو به رشد باشد.

 

خوش خبر با تاکید بر اینکه در حوزه پذیرش گردشگری نیازمند کار فرهنگی و شفافیت است، عنوان کرد: ظرفیت گردشگری با ساختارشکنی هیچ وقت به ثمر نمی نشیند بنابراین معتقد به حفظ چارچوب ها و ارزش ها اسلامی هستیم و اجازه ساختارشکنی را نخواهیم داد و با جدیت با این افراد ساختارشکن برخورد می شود. 

 

 

 

کد خبر 959349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha