زندان و جریمه نقدی برای عزاداران حسینی در بحرین

آل خلیفه با نزدیک شدن به ماه محرم الحرام به بهانه شیوع کرونا بازگشایی حسینیه ها و تکیه ها را برای برپایی مراسم عاشورایی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الابدال، وزارت کشور بحرین به مسئولان حسینیه ها و تکیه ها اعلام کرد: بازگشایی حسینیه ها و تکیه ها در ماه محرم الحرام به ویژه عاشورای حسینی به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

 

در ابلاغیه وزارت کشور بحرین آمده است که هرکسی از این تصمیم تخطی کند، به سه سال زندان و جریمه نقدی 10 هزار دینار محکوم می شود.

 

در همین راستا، رئیس یکی از تکیه ها در بحرین گزارش داد: تماس تلفنی شب یکشنبه گذشته(19 مرداد 1399) از وزارت کشور با وی گرفته شده است و تصمیم ممنوعیت بازگشایی تکیه ها و حسینیه ها در عاشورای حسینی  به وی ابلاغ شده است.

 

مسئولان آل خلیفه این تصمیم را به بهانه شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده اند، زیرا در سال های گذشته نیز برای برپا نشدن مراسم سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به اتخاذ تدابیر امنیتی در تمامی مناطق بحرین اقدام می کردند.

 

رئیس این تکیه که خواست نامش فاش نشود،گفت: این وزارتخانه ابلاغ کرده است که متخلفان از این تصمیم مجازات می شوند و سه سال زندانی و جریمه نقدی به ارزش 10 هزار دینار در انتظار آنهاست.

 

وی افزود: تدابیر امنیتی برای جلوگیری از برپایی مراسم عاشورایی به سرعت اتخاذ خواهد شد تا با متخلفان برخورد کنند.

 

تصمیم وزارت کشور با دیدگاه علمای دینی در بحرین مغایرت دارد، زیرا علمای دینی معتقدند که مراسم عاشورایی براساس دستورالعمل شدید بهداشتی می تواند برگزار شود.

کد خبر 959361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha