فعالیت های بازار سرمایه در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از بررسی فعالیت های بازار سرمایه در این کمیسیون خبر داد

«ابوالفضل عمویی» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه کمیسیون امنیت ملی در جلسات گذشته خود به بررسی فعالیت های بازار سرمایه در کشور پرداخته بود و پیش از این  جلساتی با همین موضوع با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد لذا امروز میزبان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بودیم.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز آقای  قالیباف رئیس سازمان بورس گزارشی از روند تحولات و فعالیت در بازار بورس ارائه و تاکید کرد که بازار سرمایه با سرعت خوبی رو به رشد است و در این چهارچوب سرمایه های مردم بیش از قبل وارد بازار سرمایه شده و مشارکت مردم افزایش پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز درباره اقداماتی که باید برای آموزش مردم جهت حضور در بازار سرمایه از طریق این سازمان و رسانه ها صورت گیرد تاکید شد. در عین حال به مردم توصیه شد از طریق شرکت های واسطه سرمایه گذاری کنند تا امنیت سرمایه آنها حفظ شود.

 

عمویی با اشاره به سخنان اعضا کمیسیون درباره توسعه فعالیت بازار سرمایه گفت: همچنین نمایندگان در این جلسه تاکید کردند که  بازار سرمایه فرصت خوبی برای جذب نقدینگی در کشور است و در همین راستا باید  تعداد کارگزاری های بورس افزایش پیدا کرده و درباره مجوز تاسیس کارگزاری ها هم بازنگری صورت گیرد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بررسی گزارش کمیته مرز کمیسیون در این جلسه گفت: کمیته مرز جلساتی با دستگاه های مربوطه در موضوع مرز داشته که جمع بندی خود را ارائه کرد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی با ۱۵ کشور مرزهای آبی و خاکی دارد و باید از این ظرفیت بی نظیر به عنوان یک فرصت استفاده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این تاکید شد که باید از فرصت مرز برای توسعه همکاری ها و ارتباطات با همسایگان کشور بهره برد و فعالیت های مرزی را تقویت کرد که این منوط به تعامل بهتر با همسایگان است. همچنین تاکید شد که باید قوانین مربوط به بازارچه های مرزی کشور مورد بازنگری قرار گیرد./

کد خبر 959440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha