جانفشانی شهدا و ایثارگران درسی ماندگار  برای حفظ و اعتلای نظام و انقلاب اسلامی است

هفتمین هفته از طرح معنوی سه شنبه های تکریم در راستای تعظیم خانواده های معزز شهدا به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با دیدار مسئولان فرهنگی و اجرایی استان با خانواده ۳ شهید و ۲ جانباز ۸ سال دفاع مقدس در شهرستان ایوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در هفتمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم، عصر امروز(۲۱ مرداد)  به منظور پاسداشت مقام والای شهدا و تکریم خانواده های معظم ایشان، «اسدالله تولیده»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین « علی چراغی پور» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با سفر به شهرستان ایوان، با خانواده معظم شهیدان والامقام «عبدالمهدی و محمد کریم پیرحیاتی» و «مسلم احمدی» و جانبازان گرانقدر ۷۰ درصد «عجم صادقپور» و «میرزا عباسی» دیدار کردند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام  در این دیدارها، اظهار کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا یک توفیق الهی است و موجب تقویت روحیه معنوی می شود.

 

«اسدالله تولیده» با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم به عنوان یک طرح بین بخشی در راستای تکریم خانواده های معزز شهدا و  به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

وی در ادامه با تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ابراز کرد: شهدای عزیز در دوران هشت سال دفاع مقدس از جان و مال خود گذشتند و جان خود را بر طبق اخلاص در راستای دفاع از کیان اسلامی و ارزش های نظام اسلامی گذاشتند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ابراز کرد: امروز وظیفه ما خدمتگزاری خانواده های معزز شهدا است که با صبر و استقامت خود الگو و اسوه اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان هستند.

 

تولیده یادآور شد: پدر شهیدان پیرحیاتی در بحث هیئت های مذهبی و مدیریت برنامه های فرهنگی در سطح مساجد شهرستان ایوان پیش قراول بوده و  فعالیت در برنامه های مذهبی، مکتبی و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی از شاخص های خانواده این شهیدان است و خود این شهیدان عزیز نیز قبل از شهادت در این عرصه فعال بوده اند.

 

وی بیان کرد:  باید تمام تلاشمان برای رفع مسائل مربوط به جامعه شاهد و ایثارگر به‌کار گیریم تا این عزیزان به ویژه جانبازان ۷۰ درصد، کمترین دغدغه‌ای در زندگی نداشته باشند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: جانفشانی و ایثار شهدا و ایثارگران، درسی ماندگار از بزرگ مردان این مرز و بوم، برای حفظ اعتلای اسلام و انقلاب است.

 

گفتنی است، شهیدان والامقام «عبدالمهدی و محمد کریم پیرحیاتی» در تاریخ ۲۸ آبان سال ۵۹ در منطقه سادات سومار و شهید گرانقدر «مسلم احمدی» در سال ۶۶ در منطقه مهران به فیض شهادت نائل آمدند.

 

جانباز عجم صادقپور درسال 62 در جبهه تاجیک گیلان غرب به علت اصابت ترکش از ناحیه کمر قطع نخاع و به مقام جانبازی نائل شد.

 

کد خبر 959473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha