ساماندهی آسیب ‌دیدگان اجتماعی نیازمند چاره‌ اندیشی اساسی است

حسینی پویا با تاکید بر اینکه ایجاد شرایطی مناسب و پایدار و سروسامان دادن به معتادان متجاهر و دیگر آسیب ‌دیدگان اجتماعی نیازمند چاره‌ اندیشی اساسی است، افزود: در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های دخیل اقدامات مختلفی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید محسن حسینی‌ پویا» عصر( ۲۱ مرداد) در جلسه بررسی تهیه طرح بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان، بی‌خانمان‌ها و معتادان متجاهر از طریق تفاهمنامه با دستگاه های مسئول، اظهارکرد: این طرح از سوی کمیسیون حقوقی به شورای شهر ارائه شده و کمیسیون‌های مختلف میتوانند نظرات خود را در قالب طرح به صحن شورا ارائه دهند.

 

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد هدف این طرح را، مشارکت شهرداری و قرارگیری در کنار سایر دستگاه‌های متولی برای ساماندهی به وضعیت نامناسب مشهد دانست و گفت: امیدواریم با تصویب و اجرای این مصوبه، وضعیت شهر مشهد بعنوان پایتخت معنوی ایران، بهبود پیدا کند و متکدیان و معتادان متجاهر در سطح شهر پراکنده نباشند.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شرایطی مناسب و پایدار و سروسامان دادن به معتادان متجاهر و دیگر آسیب‌دیدگان اجتماعی نیازمند چاره‌ اندیشی اساسی است، افزود: در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های دخیل اقدامات مختلفی انجام داده‌اند و شهرداری مشهد نیز علیرغم اینکه وظیفه ذاتی در بسیاری موارد ندارد، براساس واقعیات موجود به این موضوع ورود کرده است.

 

حسینی‌پویا تصریح کرد: در تهیه پیش‌نویس طرح بانک اطلاعاتی متکدیان و سایر آسیب‌دیدگان اجتماعی از کمک خیرین شهر یار هم استفاده خواهد شد. وی با اشاره به چرخه معیوب مراکز نگهداری معتادین متجاهر و کارتن‌خواب، گفت: نظارت و حمایت بعدی برای افرادی که از این مراکز ترخیص می‌شوند باید تقویت شود تا شاهد بازتولید نباشیم.

 

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد:افزود: در گام نخست تهیه این بانک، باید مشخصات هویتی افراد جمع‌آوری شده ثبت شوند تا از این داده‌ها برای اقدامات بعدی توسط دستگاه‌های مختلف استفاده شود و بتوان به صورت متمرکز فعالیت داشت؛ سازمان فاوا شهرداری می تواند در زمینه جمع‌آوری اطلاعات ایفای نقش کند و آن را در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه ظرف ۱۰ روز آینده، پیش‌نویس تفاهمنامه تهیه این بانک اطلاعاتی توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهیه می‌شود، گفت: در این تفاهمنامه وظایف هرکدام از دستگاه‌ها، بویژه دستگاه‌هایی که مسئولیت مستقیم قانونی دارند، باید مشخص شود و هر بخش وظیفه خود را بشناسد.

کد خبر 959512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha