فکر و نگاه سیاسی نباید در کار مدیر دانشگاه دخیل باشد

عریان ضمن تاکید بر اینکه مدیر دانشگاه باید در خدمت دانشگاهیان باشد، گفت: طرز فکر و نگاه سیاسی نباید در کار مدیر دانشگاه دخیل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احمد عریان» امروز ( ۲۲ مرداد ماه) در آئین تکریم و معارفه معاون سابق و جدید فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج که با حضور اعضای هیئت رئیسه و برخی از مدیران دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب تاکنون، سیاست زدگی در همه زمینه‌ ها به اندازه ای زیاد بوده که عشق به سازندگی کشور و خدمت به مردم در حاشیه قرار گرفته است.
 

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در این سالها به اندازه ای به مسائل فرعی پرداخته شده که اصل شایسته سالاری قربانی شده است.
 

عریان به ضعف در استفاده از مدیران جوان و توانمند در کشور اشاره کرد و یادآور شد: هنر این است که بتوان از همه ظرفیت ها و پتانسیل های افراد مختلف با باورهای متفاوت در جهت رشد و توسعه استان و کشور استفاده کرد.
 

وی بخشی نگری در دانشگاه را ممنوع دانست و ادامه داد: همه مدیران باید نگاه سیستماتیک برای اداره دانشگاه و استان داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: باید اختلاف سلیقه‌ ها کنار گذاشته شود و همه با هم برای ارتقا دانشگاه و استان تلاش کنند.

 

عریان ضمن تاکید بر اینکه مدیر دانشگاه باید در خدمت دانشگاهیان بوده و طرز فکر و نگاه سیاسی در کار وی دخیل نباشد، گفت: خود را مدیون کسی نمی‌ دانم و برای همین نیز در مقابل فشارها و درخواست های بیرون از دانشگاه مقاومت کرده و به آن اهمیتی نم دهم.
 

وی خطاب به معاون جدید فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج، گفت: دستگاه‌ های فرهنگی متعددی در استان وجود دارد که انتظار می‌ رود از ظرفیت آنها و همچنین بخش های مرتبط در وزارت علوم استفاده حداکثری شود.
 

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: تقویت و حمایت از فعالیت فرهنگی و هنری گروه های دانشجویی و معرفی آنها به دستگاه های فرهنگی استان برای اجرای برنامه می‌تواند برای دانشگاه درآمدزا باشد.

 

گفتنی است در این نشست از زحمات و تلاش های «فریبرز نیک دل» معاون سابق تقدیر و «رضا دهبانی پور» به عنوان معاون جدید فرهنگی و دانشجویی دانشگاه یاسوج معرفی شد.

کد خبر 959705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha