تردد کامیون و صادرات کالا در مرز زمینی اینچه برون از ۱۱ شهریور آغاز می شود

امیرشاهی گفت: بر اساس اعلام دولت ترکمنستان از (۱۱ شهریور) مرز زمینی اینچه برون برای تردد کامیون ها باز و صادرات کالا از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ذوالفقار امیرشاهی» ظهر امروز (چهارشنبه 22 مرداد) در جمع خبرنگاران با تبریک هفته خبرنگار گفت: هر روز روز خبرنگار است و هیچ روزی نیست که با خبرنگار سر و کار نداشته باشیم و هیچ روزی نیست که حادثه ای رخ ندهد و خبرنگاران مطالب آن را بیان نکنند.

 

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان با بیان اینکه خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی هر کشور هستند، افزود: کار خبرنگاری کار بسیار مشقت آمیزی است و خبرنگاران عاشقانه در این راه گام نهاده اند و قلم می زنند.

 

وی اظهارداشت: خبرنگاران در همه شرایط به دنبال انعکاس واقعیت های جامعه و گسترش و رشد افکار عمومی هستند.

 

امیرشاهی با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان، گفت: با راه اندازی این نمایندگی دیگر هیچ گلستانی نیاز به مراجعه به شهرها و استان های مجاور و تهران را ندارد و تمامی پیگیری های آنان از این دفتر انجام می شود.

 

وی افزود: در استان گلستان حدود 33 هزار تبعه افغانی، 9 هزار تبعه قزاق و حدود یک هزار تبعه گرجی و غیره با انگیزه های مختلف زندگی می کنند.

 

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان، تمدید گذرنامه و اقامت، تمدید پروانه کار و تحصیل را از جمله فعالیت های روزانه این نمایندگی برشمرد و گفت: تایید مدارک اسناد تجار برای عبور کالاها از دیگر وظایف وزارت خارجه است.

 

وی خاطرنشان کرد: این دفتر نسبت به پیگیری گرفتاری های ایجاد شده هم استانی ها در خارج از کشور و معرفی تولیدات استان به خارج از کشور نیز فعالیت دارد.

 

امیرشاهی در خصوص فعالیت مرز خاکی اینچه برون نیز، گفت: دولت ترکمنستان به دلیل شیوع ویروس کرونا از پذیرش مواد خوراکی خودداری می کند ولی صادرات سایر مواد غیر خوراکی از طریق مرز ریلی انجام می شود.

 

وی افزود: بر اساس اعلام دولت ترکمنستان از (11 شهریور) مرز زمینی اینچه برون برای تردد کامیون ها باز و صادرات کالا از سر گرفته می شود.

 

کد خبر 959744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha