بازرسی بهداشتی و ایمنی  از واحدهای تولیدی و کارگاهی تداوم دارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بازرسی بهداشتی ایمنی از واحدهای تولیدی و کارگاهی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تداوم دارد و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ واحد بازدید شده است.

«قاسم رحیمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: بازرسی بهداشتی و ایمنی از واحدهای تولیدی و کارگاهی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تداوم دارد و تاکنون بیش از 1500 واحد بازدید شده است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: صیانت از نیروی کار یکی از مهمترین اقدام های حوزه حمایت از قشری کارگری بود که به همت تشدید بازرسی بهداشتی از واحدهای صورت گرفت.

 

این مقام مسئول یادآور شد: رعایت موازین بهداشتی و حتی بهداشت کار و ایمنی نیز از دیگر مواردی است که در این بازرسی ها مورد ارزیابی قرار می گیرد تا سلامت محیط کار نیز ساماندهی شود.

 

رحیمی خاطر نشان کرد: هم اکنون 23 هزار و 500 واحد تولیدی و کارگاهی در سطح استان اردبیل دارای کد بیمه تامین اجتماعی است که از این تعداد 1500 واحد مورد بازدید و بازرسی برای مقابله با بیماری کرونا قرار گرفته است.

 

وی افزود: 312 واحد اقتصادی بزرگ که نیروی انسانی بالای 50 نفر در آن فعالیت دارند مورد بازرسی و ارزیابی بهداشت محیط و ایمنی قرار گرفت تا زمینه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این واحدهای اقتصادی تامین شود.

 

رحیمی عنوان کرد: طبق قانون کار زمینه تامین بهداشت محیط و کار بر عهده کارفرما است و امیدواریم با تامین امکانات بهداشتی در واحدهای تولیدی بتوانند زمینه سلامت عمومی کارگران را فراهم کنند.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: پروتکل های مشخص بهداشتی در واحدهای تولیدی به همت ستاد کشوری تدوین شده است که این بازرسی ها در راستای ارزیابی برای رعایت این پروتکل ها صورت می گیرد.

کد خبر 959763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha