​جزئیات جستجو و کشف جسد «سها رضانژاد»/ علت طولانی شدن روند جستجو

میقانی با بیان اینکه هلال احمر برای جستجوی دختر مفقود شده کرجی با تمام توان وارد میدان شد، جزئیات جست و جو و کشف جسد فرد گمشده را تشریح کرد.

«فرهاد میقانی» ظهر امروز(چهارشنبه 22 مرداد) در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران این رسانه، در خصوص جزئیات جستجوی«سها رضانژاد» گفت: پراکندگی و صعب العبور بودن منطقه موجب شد تا روند جستجوی دختر مفقود شده کرجی طولانی تر شود.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه وظیفه ما جستجو و نجات است، ادامه داد: ما اطلاعات درستی در خصوص این پرونده نداشتیم و تنها می گفتند ایشان گم شده است لذا براساس حدس هایی که زده شد ما به صورت نقطه ای جستجوی منطقه را انجام دادیم.

 

وی با بیان اینکه ما در این مواقع تئوری احتمالات داریم و براساس آن روش جستجو را انتخاب می کنیم، افزود: ما چند حلقه را در آن نقطه مشخص و نقاط احتمالی را جستجو کردیم و حتی نیروها در برخی نقاط تا 150 متر فرود آمدند و در برخی نقاط نیز از هلی شات استفاده کردیم.

 

میقانی اضافه کرد: در روزهای نخست جستجو برای دختر گمشده کرجی جایی نبوده که سگ های نجات به آن نقطه فرستاده نشده باشند، مسیرهایی وجود داشت که چندین بار جستجو شده بود و حتی سگ های نجات تا بالای آبشار هم رفتند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه شرایط جوی نامطلوب در طولانی شدن روند جستجو اثرگذار بود، بیان کرد: تیم های جستجوی ما تقریباً حول و حوش جسد را گشتند و از آن بالا فرود آمدند و هلی شات هم  به آن نقطه رفته است اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که در جستجوها درصد خطایی نیز وجود دارد اما اینکه بگوییم جمعیت هلال احمر در جستجوی فرد گمشده کوتاهی و یا قصور کرده نگاه درستی نیست.

 

وی با بیان اینکه آقایان قاسمی و منوچهری از نجاتگرانی بودند که جسد را کشف کردند، گفت: آن روز که نیروهای ما برای کشف جسد به منطقه موردنظر رفتند رفتن به محل اسکان کمپ حدود 5 ساعت طول کشید و شاید اگر کسی بخواهد در حالت عادی به محل کمپ برود یک روز طول بکشد.

 

میقانی با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر از تمامی ظرفیت های خود استفاده کرد، تصریح کرد: 55 تیم اعزامی برای جستجوی «سها رضانژاد» فعالیت داشتند که 212 نجاتگر و پرسنل را شامل می شدند، همچنین 36 خودروی کمک دار در این عملیات به کارگیری شدند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: ما براساس اطلاعات موجود جستجو را انجام دادیم، هیچ شاخ و برگی شکسته نبود و خونی ریخته نشده بود همین مسائل کار جستجو را خیلی سخت می کرد و می توان گفت یکی از دلایلی که روند جستجو را طولانی کرد به خاطر این بود که هیچ آثاری پیدا نشد.

 

وی با بیان اینکه وسعت و پراکندگی منطقه زیاد بود و هلال احمر 10 روز با استفاده از تمامی ظرفیت ها پای کار آمد، یادآور شد: هلال احمر پس از 10 روز نیز عملیات جستجو را تعطیل نکرد و نیروها همچنان در حالت آماده باش بودند و به صورت نقطه ای جستجو را رصد و پیگیری می کردند تا اینکه عملیات در روز جمعه به نتیجه رسید.

 

کد خبر 959814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha