رسالت اصلی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی و ترویج معروفات است

سردار قاسمی با اشاره به اینکه در تمام دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی شورای های امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، گفت: قطعا در هر اداره و سازمانی معروف هایی وجود دارد که باید شناسایی و به ترویج آن پرداخت و منکر های احتمالی حذف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» در نشست با رئیس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره امور شعب بانک رفاه کارگران خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش و هدف روابط عمومی، پایگاه های بسیج و تشکل های سازمان ها ترویج معروف ها و جلوگیری از گسترش منکرها است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و فرمانده سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در سال 94، گفت: در این قانون هر دستگاه موظف به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر است که ریاست این شورا با رئیس آن سازمان می باشد، در سازمان های دیگر مانند دانشگاه گروه های امر به معروف و نهی از منکر در بین اساتید و دانشجویان برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود.

 

قاسمی خاطر نشان کرد: رسالت اصلی این ستاد تذکر لسانی است و با توجه به توصیه های اسلام مبنی بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید از خومان شروع کنیم، اگر هر دستگاه محیط اداری خودش را سالم نگه دارد قطعا تاثیرات آن را در سطح جامعه خواهیم دید.

 

وی ادامه داد: قطعا در هر اداره و سازمانی معروف هایی وجود دارد که باید شناسایی و به ترویج آن پرداخت و منکر ها یا همان آسیب های احتمالی را از محیط حذف کرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما از مسئولین فقط انتظار اجرای قانون را داریم و چیزی فراتر آن نمی خواهیم، همچنین مسئله دیگر، توجه نسبت به مسائل حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی افزود: همان طور که ما در خانواده مسئولیت تربیت فرزندان و... را داریم در اجتماع نیز وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بر دوش ما است، به دلیل اینکه احیای این فریضه الهی یک امر همگانی می باشد، زمانی که همه افراد یک جامعه رفتاری را به عنوان یک منکر بشناسند و نسبت به آن دغدغه مند باشند این رویه باعث ناپدید شدن آن از جامعه خواهد شد.

کد خبر 959935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha