لزوم تشکیل صندوق حمایت از تولید و صادرات زرشک و عناب

اکبری گفت: پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از تولید و صادرات زرشک و عناب در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان خراسان جنوبی مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد حسین اکبری» صبح امروز (23 مرداد) در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده برای جبران خسارت های سیل  به واحدهای دامی و کشاورزی استان در سال گذشته، اظهار کرد: در همین راستا به هشت هزار و 639 نفر خسارت دیده در این حوزه 45 میلیارد و 705میلیون تومان اعتبار بلاعوض پرداخت شد.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از اعطای 51 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به خسارت‌دیدگان از سیل خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات به هشت هزار و 163 نفر خسارت دیده پرداخت شده است.


اکبری با اشاره به مشکلات شیوع ویروس کرونا  و تاثیر آن بر کاهش مصرف و قیمت محصول زرشک، ادامه داد: متاسفانه زرشک کاران متضرر شدند و میزان بالایی از این محصول استراتژیک استان روی دست آنان مانده است که برای حل مشکلاتشان باید چاره اندیشی شود.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به لزوم تشکیل صندوق حمایت از تولید و صادرات زرشک و عناب، عنوان کرد: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان پیشنهاد تشکیل این صندوق مطرح خواهد شد.

 

اکبری به حمایت از فعالیت کنسرسیوم زرشکدار خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت زرشک و رونق صادرات و ورود این محصول استراتژیک خراسان‌جنوبی به بازارهای صادراتی با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی همکاری خواهیم کرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زنجیره تولید پنبه و زیتون در استان تکمیل شده است، بیان کرد:امسال برای نخستین بار زنجیره تولید محصول کلزا در استان تکمیل و روغن این دانه گیاهی در استان تولید می‌شود.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در پایان با بیان اینکه برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی نیاز است کشت گلخانه‌ای توسعه یابد، افزود: توسعه این نوع کشت گامی موثر در جهت خودکفایی و افزایش حجم صادرات محصولات کشاورزی است.

کد خبر 959971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha