مخالفت قطر با نامه خصمانه حکام شیخ‌نشین علیه ایران

قطر با درخواست خصمانه شورای همکاری های خلیج فارس از شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، قطر با درخواست خصمانه شورای همکاری های خلیج فارس از شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران مخالفت کرد و گفت ایران یکی از کشورهای دوست و همسایه ماست که نباید اقدامی علیه این کشور مسلمان انجام شود.

 

البلاط بن ماجد القحطانی یک مقام ارشد وزارت امور خارجه قطر روز چهارشنبه در مصاحبه با الجزیره  گفت: مواضع شورای عربی معمولاً در جلسات وزیران خارجه تصمیم گیری و اعلام می شود و آخرین موضع شورای همکاری خلیج فارس دبیرخانه عمومی منعکس کننده مواضع کشورهای عضو نیست.

 

این مقام به نامه ارسال شده کشورهای حکام خلیج فارس به سازمان ملل اشاره کرد که قطر با محتوای آن مخالف است. در این نامه از شورای امنیت خواسته شده بود که تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال کنند.

 

در این نامه که از طرف تهران به شدت محکوم شد، بحرین ، كویت ، عمان ، قطر ، امارات و عربستان سعودی ادعاهای خود را درباره نقش ایران در دخالت های منطقه ای تکرار کردند.

 

در ادامه این مصاحبه ، قحطانی که به عنوان فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر برای مقابله با تروریسم و ​​میانجیگری در حل و فصل اختلافات فعالیت می کند ، مخالفت دوحه را با تحریم های شدید اقتصادی که ایالات متحده علیه ملت ایران تحمیل کرده است ، دوباره تکرار کرد.

 

وی گفت: ما قطر تصور نمی کنیم که تحریم های فعلی علیه ایران منجر به نتایج مثبتی شود و به حل بحران ها کمک کند. بحرانها باید از طریق گفتگو و مذاکره بر طرف شوند.

کد خبر 959984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha