کانون مداحان باید به اعتلای فرهنگ اسلامی و تقویت بنیه اعتقادی جامعه کمک کند

حجت الاسلام احمدی، با اشاره به نفوذ کلام و اثرگذاری مداحان و شاعران آیینی در نشر و ترویج معارف اسلامی، گفت: کانون مداحان با اتکا به سرمایه عشق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) می تواند نقش بسزایی در اعتلاء فرهنگ اسلامی وتقویت بنیه اعتقادی جامعه ایفا کند.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه اعتلای فرهنگ جامعه در گرو تقویت بنیه اعتقادی و بصیرت آنان است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: نفوذ کلام و اثرگذاری مداحان به واسطه اتصال آنان به دستگاه امام حسین(ع) و مفتخر بودن آنان به نوکری این خاندان عظیم الشأن، به مراتب بیشتر است.

 

  وی با اشاره به ویژگی های مداح و اهمیت بالای قرار گرفتن در این جایگاه و از سوی دیگر آسیب ها و حساسیت های موجود در این عرصه، گفت: بخش بیشتری از دغدغه ها و حساسیت های موجود در این عرصه را می توان با آموزش، برنامه ریزی و نظارت؛ مدیریت کرد که در این میان نقش کانون مداحان  از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان استان، اظهار کرد: این دوره از انتخابات با مشارکت 82 درصدی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) استان برگزار شد. 

 

وی میزان بالای مشارک مداحان استان در انتخابات را نشان دهنده اهمیت و تأثیرگذاری تصمیمات و برنامه های کانون مداحان برشمرد و گفت: چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان استان کرمانشاه به لحاظ میزان مشارکت در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد. 

 

حجت الاسلام احمدی، با بیان اینکه به غیر از منطقه اورامانات در تمامی شهرستان ها برگزار شده است، اعلام کرد: تعداد کاندیداهای که در این دوره از انتخابات ثبت نام و شرکت کردند، حدود ۱۰۰ نفر بود. 

 

وی خاطرنشان کرد: یزدان ناصری، مسلم مقدسی و ارسلان یاوری در انتخابات کانون مداحان  کرمانشاه موفق به کسب بیشترین آراء شرکت کنندگان شدند که در پایان یزدان ناصری به عنوان رئیس و مسلم مقدسی به عنوان نایب رئیس کانون انتخاب شدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، در پایان در خصوص وظایف و اهداف کانون مداحان در استان، اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت مداحان ،سطح بندی و تفکیک مداحان اهل بیت از مداحان ختم، آموزش به مداحان اهل بیت برای جلوگیری از ورود آنها به خرافه و مسائل غیر واقعی، قرآن خوانی و آنچه که برای یک مداح لازم است ازعمده اهداف و وظایف این کانون است .

کد خبر 960002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha