هیات گردانی در روزهای تاسوعا و عاشورا دزفول نیازمند مجوز ستاد کرونا است

فرهمندپور با بیان اینکه هیات گردانی در روزهای تاسوعا و عاشورا دزفول نیازمند مجوز ستاد کرونا است گفت: در حال حاضر چگونگی برگزاری تاسوعا و عاشورا حسینی از سوی ستاد کرونا استان خورستان هنوز اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی فرهمندپور» در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری محرم در دزفول در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با هیئت‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند به شدت برخورد می‌شود اظهار کرد: در زمان اجرای مراسمات عزاداری محرم  باید مراقب بود که بهانه‌ای دست دشمن ندهیم چرا که شبکه‌های معاند منتظر چنین حرکت‌هایی هستند.

 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به اینکه برنامه‌های محرم در سه محور عزاداری، نذورات و تزئینات هستند افزود: امسال به علت شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در اجرای عزاداری‌ها وجود دارد و باید عزاداری‌هایی که کمرنگ شده‌اند از قبیل تعزیه‌خوانی با استفاده از استادیوم‌ها با فاصله‌گذاری و نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا و جایگزین شود.

 

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌هایی که می‌توان اجرا کرد برگزاری شب شعر است اضافه کرد: هیات‌های عزاداری می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی عزاداری محله‌ای داشته باشند و در خیابان‌های اطراف محل خود عزاداری کنند و برنامه‌های محلی عزاداری را اجرا کنند.

 

فرهمندپور به چگونگی توزیع نذورات محرم اشاره کرد و اذعان داشت: در ایام غدیر در قالب «طرح ضیافت غدیر» پخت نذری و اطعام غدیر به خوبی برگزار شد که در این باره پیشنهاد می‌شود نحوه تهیه و توزیع نذورات از سمت تبلیغات اسلامی به صورت متمرکز در هشت موکب شهرستان  اعلام شود.

 

وی با اشاره به اینکه آراستن مبلمان شهری و سیاه پوش کردن شهر باید یکپارچه باشد و تمام هیات‌ها آن را رعایت کنند ادامه داد: عزاداری‌ها با پخش زنده در فضای مجازی همراه باشد.

 

سرپرست فرمانداری دزفول بر ضرورت ضدعفونی و استفاده از ماسک و دستکش در روضه‌های خانگی تاکید کرد و گفت: روضه‌های خانگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز در صورت امکان در فضای باز برگزار و از صندلی استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر و بهداشت نیز باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر هیات نظارت کنند افزود: با عزادارانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

 

فرهمندپور عنوان کرد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند نذر ماسک را نیز مدنظر داشته باشند و کارگاه‌هایی که اخیرا کم کار شده‌اند با مساعدت خیرین و افرادی که نذری دارند فعال شوند و ماسک نذری تولید کنند.

 

وی یاد آور شد: باید جلوی ترافیک هیات‌های عزاداری گرفته شود و با بی‌توجهی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی برخورد قضایی صورت گیرد؛ همچنین هیات گردانی در تاسوعا و عاشورا نیازمند مجوز ستاد کرونا است.

 

کد خبر 960166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha