کامیون سلاح و ادوات آمریکایی وارد سوریه شد

به گزارش رسانه های دولتی سوریه ، یک کاروان متشکل از ۴۰ کامیون آمریکایی حامل سلاح و ادوات لجستیک ، وارد استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، به گزارش رسانه های دولتی سوریه ، یک کاروان متشکل از 40 کامیون آمریکایی حامل سلاح و ادوات لجستیک ، وارد استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه شده است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابع محلی ، روز پنجشنبه گزارش داد كه ارتش آمریكا اوایل روز گذشته كامیونهای حمل تجهیزات نظامی و تداركاتی را در این استان از طریق گذرگاه مرزی الولید آورده است.

 

این کاروان افزود ، این کاروان که از عراق آمده بود ، به سمت پایگاه های نظامی اداره می شد که توسط نیروهای آمریکایی در استان نفت خیز اداره می شود.

 

پنتاگون ادعا می کند که این اقدام برای محافظت از میادین و امکانات از حملات احتمالی داعش است ، اما رئیس جمهور دونالد ترامپ گفته است که واشنگتن به دنبال منافع اقتصادی در کنترل میادین نفتی است.

 

حضور نیروهای آمریکایی در سوریه زندگی عادی شهروندان و روستاییان را مختل کرده است به طوری ساکنین محلی بارها جلوی کاروان های نظامی آمریکا را گرفته اند.

 

از اواخر اکتبر سال 2019 ، ایالات متحده مجدداً نیروهای خود را وارد میادین نفتی کردنشین شمال سوریه وارد کرده است.

 

دولت سوریه اعلام کرده است حضور ارتش آمریکا در خاک این کشور غیرقانونی بوده و با هدف غارت نفت این کشور است.

کد خبر 960258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha