اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در روستای سرا سقز انجام شد

سلیمان سپی گفت: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا کانون فرهنگی حکمت روستای سرا اقداماتی از جمله ضدعفونی روستا و توزیع ماسک رایگان برای پیشگیری از شیوع این ویروس در روستا انجام داد.


سلیمان سپی مدیر کانون فرهنگی هنری حکمت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: کانون حکمت در سال 92 تاسیس شده و حدود یکصد نفر عضو ثابت دارد.

 

وی به فعالیت‌های کانون پرداخت و افزود: دیدار با نویسندگان کودک و برگزاری نشست‌هایی با این نویسندگان برای ترغیب بیشتر کودکان به مطالعه و استفاده از کتاب از جمله کلاس‌های این کانون بوده است.

 

وی برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی، کلاس خلاصه‌نویسی کتاب داستان، کلاس داستان‌خوانی، دوره‌های روانشناسی برای بانوان عضو کانون، کلاس آموزشی روانشناسی برای مادران در راستای تربیت بهتر کودکان با دعوت از اساتید مطرح سقزی از دیگر برنامه‌های این کانون فرهنگی هنری به شمار می‌رود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حکمت روستای سراب در شهرستان سقز  اضافه کرد: برگزاری کلاس نقاشی ویژه کودکان و‌ نوجوانان و برپایی نقاشی از آثار اعضای این کانون فرهنگی، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات بومی و محلی از دیگر فعالیت‌های کانون فرهنگی حکمت است.

 

سپی برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح در مناسبت‌های ایام سال از جمله دهه فجر را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این کانون در شهرستان سقز  برشمرد و عنوان کرد: ایجاد باشگاههای کتابخوانی در روستاهای محروم و اهدای 800 جلد کتاب و تأسیس کتابخانه مردمی از فعالیت‌های این کانون است.

 


وی اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی کمک‌های اولیه به همت هلال احمر با اعضای شورای روستای سراب و دهیاری این روستا برای 60 دانش‌آموز عضو کانون فرهنگی حکمت نیز در این کانون انجام گرفته است.

 

وی بیان کرد: قرار است با همکاری هلال احمر دوره آموزشی پیش پرستاری برای اعضای کانون فرهنگی هنری حکمت برگزار شود که جزو کارهایی است که برای نخستین بار در روستاهای کشور انجام گرفته است.

 


مدیر کانون فرهنگی هنری حکمتی روستای سرا در سقز اظهار کرد: برگزاری کلاس چرم‌دوزی، خیاطی به صورت رایگان در روستای سرا برگزار شد و‌ تعدادی از شرکت‌کنندگان این دوره موفق به کسب مدرک فنی حرفه‌ای و دریافت تسهیلات از صندوق مهر و بنیاد برکت شدند.

 

سپی با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا نیز فعالیت‌هایی در روستای سرا انجام گرفته است، بیان کرد: ضدعفونی کردن روستا با همکاری دهیاری و حوزه مقاومت بسیج روستا از دیگر اقدامات این کانون فرهنگی به شمار می‌رود.

 

وی توزیع ماسک رایگان به همه مردم ساکن روستای سراب،ممنوع کردن تجمعات و کلاس‌هایی که منجر به شیوع کرونا شوند و تهیه کتب صوتی برای استفاده اعضای کانون در منازل در ایام شیوع کرونا از دیگر اقدامات کانون فرهنگی حکمت به شمار می‌رود.

 

وی اضافه کرد: در حال تدوین مسابقات حفظ قرآن و کتابخوانی به صورت مجازی هستیم تا در سطح روستا برگزار شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سپی روستای سرای شهرستان سقز عنوان کرد: به مشکلات کانون‌های فرهنگی هنری پرداخت و بیان کرد: سرانه کانون‌های فرهنگی بسیار کم است و فعالیت‌های کانون‌ها نیز با همکاری خیرین و همکاری سایر نهادها برگزار شده است.

 

سپی خواستار پرداخت حق بیمه مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت: فعالیت بهتر کانون‌ها مستلزم حمایت مسوولان از مدیران کانون‌هاست.

 

وی مشارکت مردم در فعالیت کانون‌ فرهنگی حکمت را قابل تقدیر خواند و بیان کرد: در بسیاری از برنامه‌های کانون حکمت مخاطبانی از روستاهای اطراف نیز مشارکت داشته‌اند که قابل تقدیر است.
پایان پیام/

کد خبر 960309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha