شناسایی ۴۰ کانون پرخطر انباشت مواد شیمیایی در قزوین

مهدیخانی گفت: ۴۰ کانون پرخطر ناشی از انباشت مواد شیمیایی در سطح قزوین مورد شناسایی قرار گرفته که باید در اسرع وقت به خارج از شهر منتقل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «قدرت الله مهدیخانی» بیان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان و سطح پراکندگی واحدهای تولیدی، طی سال گذشته با اقدامات صورت گرفته موفق به شناسایی 402 واحد صنعتی پرخطری که با مواد شیمیایی خطرناک سروکار داشتند، شدیم و در همین خصوص هم شناسایی نقاط پرخطر شهر قزوین در دستور کار قرار مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ادامه داد: وجود کارگاه و انبارهای ذخیره مواد شیمیایی تهدیدی برای شهروندان است و با بروز کوچکترین حادثه بدون شک ما با خطرات جدی روبرو خواهیم شد که به همین خاطر، انتقال مراکز شناسایی شده پرخطر شهر قزوین به خارج از شهر در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: در حوزه معین بودن قزوین برای منطقه 22 تهران در حوزه حوادث غیرمترقبه، باید گفت که ما نیازمند تجهیز امکانات خود برای کمک رسانی احتمالی هستیم و برای این منظور از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده تا لیستی از امکانات و تجهیزات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

 

مهدیخانی اعلام کرد: البته این در حالی است که قزوین از شهرداری منطقه ۲۲ تهران هم خواسته تا دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود در مواقع اضطراری و یا بروز حوادث غیرمترقبه به ما اعلام کنند.

 

وی به تهیه سند کاهش خطر حوادث این استان اشاره و تصریح کرد: براساس بند پ ماده چهار قانون، این سند در سطح ملی و استانی باید تهیه شود تا ضمن شناسایی نقاط پرخطر، راهکارهای آن هم مورد بررسی قرار گیرد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین نی یادآور شد: البته در گذشته بخش‌های مختلفی از مشکلات مناطق استان مورد شناسایی قرار گرفته اما در نظر داریم تا امسال با تهیه و ارسال این سند به تهران، در واقع شناسنامه نقاط بحران خیز خود را  به طور کامل تهیه و تدوین کنیم.

 

وی یادآور شد: پس از تهیه و ارسال این سند به تهران، در جلسه شورایعالی بحران کشور این امر تصویب و سپس به استان ارسال می‌ شود و مراحل تهیه سند دوم هم که مربوط به برنامه آمادگی و پاسخ به بحران است در آینده صورت خواهد گرفت.

کد خبر 960313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha