طرح شمیم حسینی در استان سمنان اجرا می شود

حجت الاسلام تدینی از اجرای طرح «شمیم حسینی» در ۵۰ بقعه استان سمنان خبردادوگفت: این طرح با هدف کمک به مناطق فقیر نشین، حاشیه شهر و.. به منظور تعظیم شعائر حسینی اجرا می شود.

حجت الاسلام «اسماعیل تدینی» در گفتگوباخبرنگارخبرگزاری شبستان در سمنان با بیان اینکه به برگزاری مراسم های عزاداری به صورت مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: در این طرح  روحانیان مستقر و مسئولان هیات‌های مذهبی برای تبیین طرح«شمیم حسینی» و همچنین  برای روضه خوانی و مداحی  در  فضای مجازی  فعالیت می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید براینکه اجرای نیات موقوفات مرتبط با محرم متناسب با شرایط فعلی کشور رویکرد اصلی طرح«شمیم حسینی» است ادامه داد: این طرح برای اجرای نیات مرتبط با اطعام، تعزیه‌داری و روضه‌خوانی در ماه محرم برگزار می‌شود.

 

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص ضرورت توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره واظهارکرد: شمیم حسینی از رویکرد نمایشگاهی به رویکرد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، در بین عزاداران تغییر کارکرد داده و هدف آن نیز کمک به مناطق فقیر نشین، حاشیه شهر و.. به منظور تعظیم شعائر حسینی است.

 

حجت الاسلام تدینی ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفان استان سمنان را از دیگر اهداف طرح«شمیم حسینی» عنوان کردو افزود: ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مومنأنه به اقشار کم برخوردار از دیگر محورهای طرح است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از وجود  ۷۶۹ موقوفه در سه سرفصل مربوط به طرح«شمیم حسینی» در این استان خبردادوبیان کرد: در ایام ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به اجرای نیات آنها اقدام می‌شود همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم تمامی عوائد موقوفات مرتبط با محرم به صورت تهیه سبد غذایی و پخت غذای گرم برای نیازمندان خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: در سال جاری برنامه‌های ایام محرم و صفر به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های خاص و ویژه‌ای همراه است.

 

حجت الاسلام تدینی برپایی مراسم آیین‌های عزاداری در استان سمنان در ماه محرم و صفر در اماکن سرپوشیده اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، امامزادگان و بقاع متبرکه و دیگر اماکن سرپوشیده را ممنوع دانست وافزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود بر ضرورت توجه به پروتکل‌های ابلاغی ستاد مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند و از همین‌رو اوقاف و امور خیریه سمنان تابع تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا است.

کد خبر 960322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha