اجرای ۱۰ برنامه محوری محرم در کانون امام علی(ع) نکا

چادرنشین گفت: ۱۰ برنامه محوری محرم با هدف ترویج فرهنگ غنی عاشورا در کانون امام علی(ع) نکا اجرایی می شود تا همه با هم در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و قیام امام حسین(ع) تلاش کنیم.

«مجتبی چادرنشین» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا اظهار کرد: برنامه های محرم با هدف ترویج فرهنگ غنی عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) همچون همیشه در محرم الحرام امسال در کانون امام علی(ع) نکا اجرا می‌شود.

 

مدیر مسئول کانون‌ فرهنگی هنری مسجد امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع) کوی مهرگان نکا اظهار کرد: ویژه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مسجد امام علی(ع) نکا در ماه محرم در محورهای مختلف قرآنی، فرهنگی و آموزشی و فعالیت‌های مجازی و بهداشتی برگزار می شود.

 

وی گفت: برنامه های محرم امسال در کانون امام علی(ع) با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت دستور العمل های بهداشتی و با سیاه پوش کردن محله و مسجد آغاز و در مجموع حدود 10 برنامه در محورهای مختلف قرآنی، فرهنگی و آموزشی و فعالیت‌های مجازی و بهداشتی برگزار می شود.

 

چادرنشین افزود: برنامه های شب های محرم از ساعت۲۱و۳۰دقیقه شب همراه با نماز جماعت آغاز و سپس با  زیارت عاشورا ، مداحی و سخنرانی  ادامه دارد و به طور منظم هر شب، به شرکت کنندگان ماسک ودستکش داده می شود.

 

وی تب سنجی را از دیگر برنامه های این ایام اعلام کرد و یادآور شد: در تمام شب ها همه افراد برای ورود به مسجد تب سنجی شده و با فاصله اجتماعی برنامه های محرم در کانون امام علی(ع) اجرا می شود.

 

مدیر مسئول کانون‌ فرهنگی هنری مسجد امام علی(ع) نکا اضافه کرد: روز تاسوعا و عاشورا هم برنامه های ویژه برگزار و همچنین اقامه  نماز ظهر عاشورا، مداحی و  سخنرانی اجرا می شود.

 

چادرنشین همچنین از اهدای بسته های معیشتی و کمک های مومنانه به نیازمندان در طول محرم الحرام خبر داد و گفت: در این بخش هم اطلاع رسانی به افرادی که نذر پخش غذای محرم دارند؛ هم با قوت در دستور کار است تا نذر اطعام با رعایت دستور العمل بهداشتی درب منازل انجام شود.

 

وی خاطر نشان کرد: « هر خانه، یک حسینیه» هم از دیگر برنامه های مهم است که  اطلاع رسانی نصب پرچم یا ابوالفضل و یا حسین(ع) و نصب بنر در خصوص محرم بر سر درب منازل در دستور کار است.

 

چادرنشین با اشاره به اجرای برنامه های مختلف مجازی افزود: مسابقه عکس در فضای مجازی و مسابقه نقاشی عاشورایی از برنامه های مهم در فضای مجازی است که برگزارمی شود.

کد خبر 960376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha