افتتاح و کلنگ زنی ۳۴۲۹ پروژه   با اعتبار  ۴۵ هزار میلیارد ریال در هفته دولت

هادی حق شناس گفت: در هفته دولت امسال سه هزار و ۴۲۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد ریال افتتاح، بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (سه شنبه ۲۸ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: دولت یازدهم وارد هفتمین سال فعالیت خود شد و امسال سال پایانی دولت به شمار می رود و با توجه به اینکه تغییرات حداقل ممکن است امسال می تواند بهترین سال دولت محسوب شود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: پروژه های هفته دولت امسال نسبت به سنوات گذشته قابل مقایسه نیست این در حالی است که از هفته دولت گذشته تا سالجاری با مشکلات سیل، کرونا و کاهش درآمدهای نفتی رو به رو بودیم.

 

حق شناس متذکر شد: در هفته دولت سال گذشته هم درآمد نفتی تا 50 درصد محقق می شد و کرونا نیز وجود نداشت و این دو متغیر محدود کننده در اقتصاد ایران و گلستان تاثیرگذار بود.

 

وی ابراز داشت: سه هزار و 429 پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد ریال افتتاح، بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه پروژه های امسال نسبت به سال گذشته از نظر اعتباری 100 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: بخشی از پروژه های هفته دولت مربوط به بخش کشاورزی است لذا سه شنبه هفته آینده میزبان وزیر جهاد کشاورزی در استان خواهیم بود.

 

حق شناس بیان کرد: در سطح کشور نیز مشکلاتی برای به سرانجام رسیدن پروژه های نیمه تمام  وجود دارد و اتمام این پروژه ها در کشور بیش از 600 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: پروژه های نیمه تمام در استان گلستان یک هزار و 544 پروژه است و براساس اعتبارات دفتری به بیش از 600 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این عدد به صورت واقعی بسیار بیشتر از این میزان است.

 

استاندار گلستان تأکید کرد: برخی از پروژه ها مثل تالار فخرالدین اسعد گرگانی، سالن ورزشی کریم آباد، سد آقدکش، پروژه سد نرماب و غیره سال ها است که نیمه تمام باقی مانده است.

 

حق شناس افزود: آن چیزی که ما دنبال می کنیم این است که این پروژه ها را بتوانیم به بخش خصوصی واگذار کنیم و مجلس شورای اسلامی نیز این عقیده را دارد، به همین منظور 150 پروژه در گلستان احصاء شده است تا به بخش خصوصی واگذار شود.

 

کد خبر 960510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha