۵۸۵ پنل خورشیدی در زیرکوه احداث می شود

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه ۵۸۵ پنل خورشیدی در زیرکوه احداث می شود، گفت: اولویت برای اختصاص پنل ها با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان است.

«محمدحسین عربشاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای که بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری و صندوق کارآفرینی امید در استان منعقد شده بود قرار است هفت هزار و 500 پنل خورشیدی در سطح استان راه اندازی شود.

 

فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه برای راه اندازی پنل های خورشیدی تسهیلاتی اعطا می شود و اولویت با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان است، افزود: هدف از اجرای طرح احداث پنل های خورشیدی این است که خود متقاضیان تولیدکننده باشند و بتوانند درآمدزایی داشته باشند که این طرح به بحث اشتغال پایدار و استفاده از انرژی‌های نو بسیار کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه مقرر است که تا پایان سال جاری 585 پنل خورشیدی در روستاهای زیرکوه احداث شود، افزود: گزینش افراد برای احداث پنل های خورشیدی را در دستور کار داریم و متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به شرکت برق در این طرح ثبت نام کنند.

 

عربشاهی با اشاره به ضوابط و مقررات تعیین شده برای احداث پنل های خورشیدی گفت: باید سقف خانه متقاضیان مسطح باشد و وسعت این پنل ها حدود 40 مترمربع است  و نیاز به مکان بزرگی برای احداث دارند و سند خانه باید به نام فرد متقاضی باشد.

 

فرماندار زیرکوه با توجه به اینکه ظرفیت تولیدی هر پنل خورشیدی 5 کیلووات است، ادامه داد: متقاضیان با نصب این پنل ها بین 600 تا 800 هزار تومان در ماه درآمدزایی می توانند داشته باشند و میزان فروش مستقیما به متقاضیان تحویل داده می شود و این موضوع نیاز به بازار فروش ندارد.

 

وی بیان کرد: برای نصب پنل های خورشیدی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پرداخت می شود و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض دیگر از طرف کمیته امداد و بهزیستی به مدجویان تحت پوشش خود اعطا می کنند و تسهیلات دیگری نیز با سود کم از طرف صندوق کارآفرینی امید استان به همه متقاضیان پرداخت می شود.

کد خبر 960534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha