کار تشکیلاتی وابسته به ارتباط گیری و وقت گذاری منظم است

دانایی با اشاره به ضرورت کار تشکیلاتی هدفمند، منسجم و ثمربخش گفت: کار تشکیلاتی وابسته به ارتباط گیری و وقت گذاری منظم است.

« مهدیه دانایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص شیوه های راه اندازی کارگروه و کار تشکیلاتی در یک جریان کار فرهنگی گفت: کار تشکیلاتی وابسته به ارتباط گیری و وقت گذاری منظم است.

مدیر کارگروه رسانه بانوان سازمان تبلیغات اسلامی البرز افزود: گاهی ما در مقابل تکلیفی هستیم، آن وقت می آییم و تصور می کنیم که تنها این از توانمان برمی آید که برویم مسجد، محله، اداره و ... با مسئولان صحبت کنیم مقدماتی را آماده کنیم که جلسه اینجا راه بیافتد بنابر این می خواهیم یاد بگیرم که چگونه مقدمات تشکیل یک جلسه را فراهم کنیم؟

به گفته وی، مقدمات فکری و روش فکری این کار  در چند محور قابل تأمل است اول اینکه بدانیم قابلیت ها و ویژگی های مخاطب ما چیست؟ دوم بهره گیری از لوازم اولیه ارتباط گیری را بدانیم و در نهایت وقت گذاری مناسب در جریان کار داشته باشیم.

دانش آموخته دوره طرح ولایت مطرح کرد: یعنی بر فرض اینکه یک مربی خواست برای یک عده ای کارگاه برگزار کند که این افراد بروند و مساجدشان را آمده کنند برای دوره های آموزشی سواد رسانه و آن شاگردانی که می خواهند حضور پیدا کنند باید چه توان و قابلیت هایی برای ارتباط گیری با آنان داشته باشیم.

دانایی ادامه داد: مهمترین عنصر این جریان برای آن شاگردان این است که عضویت در آن قالب فرهنگی اعم از کانون های فرهنگی هنری مسجد، پایگاه بسیج، دانشگاه و ... را داشته باشیم. گاهی ما زحمت می کشیم و کارگاه را برگزار می کنیم ولی به خاطر اخلاصی هم که داریم چارچوب های معین و مشخص لازم را برای حضور افراد مخالف در جریان برپایی کارگاه نمی گذاریم.

مسئول برپایی دوره های آموزش سواد رسانه در مساجد البرز با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد توضیح داد: سال گذشته خبرگزاری شبستان در البرز چند مرحله دوره آموزشی در مساجد استان با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار کرد که خروجی آن نیروهای خبرنگار افتخاری ویژه این خبرگزاری هستند. 

وی ادامه داد: شبکه گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان البرز یک تشکیلات کارگروه عظیم و همه جانبه است که می تواند بسیاری از مولفه های آموزشی، هنری و فرهنگی و ... را در آن پیاده سازی و برنامه ریزی کنیم. 

دانایی خاطرنشان کرد: تیم درست کردن، جسارت ارتباط حسنه داشتن و ارتباط گیری دو سویه یکی از اساسی ترین مسائل در جریان کار تشکیلاتی هدفمند است، به واقع به تنهایی نمی توان در مسجد و یا هر ارگان فرهنگی کار تشکیلاتی انجام داد.  

این کارشناس رسانه توضیح داد: وقت گذاری مناسب و منظم در جریان کار تشکیلاتی از دیگر محورهای اساسی است که با توجه به آن برای یک کار گروهی می توانیم شاهد نتایج درخشان باشیم. 

وی مطرح کرد: « حسن خلق و معاشرت» از جمله محورهای این ارتباط گیری است. یعنی فردی که به عنوان ویترین کارگروه تشکیلاتی در برابر مردم قرار می گیرد، باید منطق، حرف و استدلال هایش منطبق با اصول پذیرشی از طرح مخاطبانش باشد. 

پژوهشگر انقلاب اسلامی البرز توضیح داد: بررسی در زندگی شهداء دوران دفاع مقدس به ویژه فرماندهان لشکر ۱۰ سیدالشهداء همچون شهید احمد آجرلو که در دوران فرماندهی خود کمتر از ۳۰ سال داشت نشان می دهد که کار عملیاتی و کارگروهی تا چه اندازه اهمیت دارد. 

وی خاطرنشان کرد: اینکه شهید باکری، شهید همت و حتی شهداء مدافعان حرم با قدرت بیان خود در جذب افراد موفق عمل کردند به آگاهی آنان از کار تیمی و تشکیلاتی برمی گردد. 

 

 

 

 

 

کد خبر 960543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha