اقدامات ضد کرونایی بسیج رسانه مازندران تشریح شد

حق‌شناس بابیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا سازمان بسیج رسانه اقدامات مختلفی را به‌منظور مقابله با این ویروس همه‌گیر انجام داده،گفت:تاکنون ۵ هزار بسته سلامت و ۴۱۳ بسته معیشتی و هزار پرس غذای گرم تهیه و با حفظ کرامت انسانی بین جامعه هدف توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عبدالمهدی حق‌شناس» امروز(25مرداد) در نشست اعضای شورای بسیج رسانه استان مازندران با فرمانده سپاه کربلا اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه مازندران در سال ۹۴، شروع به کارکرد در ۲۲ شهرستان ۲۲ کانون تشکیل شد.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران افزود: سازمان بسیج رسانه استان با ۱۵ کانون در حوزه رسانه تجهیز شده است، ۶۱۴ عضو ثابت و رسمی داریم و ۸۰۰ نفر جامعه هدف با این سازمان همکاری می‌کنند. عضویت حدود هزار نفر چشم‌انداز ما است.

 

حق‌شناس اعلام کرد: ۴۰۶ رسانه شامل؛ ۱۷ روزنامه، ۵۸ هفته‌نامه، ۱۶۳ پایگاه خبری در استان فعالیت دارند. اولین کار همایش استانی درگذر انقلاب بود، همچنین در بحران سیل ۹۰ خبرنگار حضور فعال در پایگاه‌ها داشتند که بالباس شب عید خدمت می‌کردند.

 

وی با اشاره به عملکرد این سازمان، بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف همانند اولین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ، جشنواره رسانه‌ای گره و... را با حضور مسئولان و رسانه‌های 24استان داشتیم.

 

حق‌شناس یادآور شد: در مناسبت‌های مختلف برنامه دوره توانمندسازی مدیران رسانه و برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه کشور با محوریت شهید مستندساز مدافع حرم شهید «هادی باغبانی» را داشتیم‌،  کانال مجازی بسیج رسانه کانال مرجع در بحران‌ها است که ۱۲ هزار عضو دارد تعدادش به ۲۰ هزار عضو هم رسیده بود، در زمان شهادت شهید «قاسم سلیمانی» کمپین فعال کردیم که حدود ۲۰۰ هزار عضو داشت الآن ۷۰ هزار عضو دارد.

 

وی ابراز کرد: برگزاری دوره‌های مختلف آموزش خبرنویسی، یادداشت نویسی و...، عکاسی ، دوره آموزشی سواد رسانه‌ای از دیگر اقدامات بود، در دهه فجر ۹۰ برنامه داشتیم، برنامه صدای انقلاب با عملکرد خوب و تقدیر از ایثارگران و فعالان بسیج رسانه کشور را داشتیم.

 

حق‌شناس اذعان کرد: عضویت در شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان نماینده رسانه‌های استان و  اخذ سهمیه‌های مختلف برای خبرنگاران از دیگر برنامه‌های ما بود.

 

وی بابیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا سازمان بسیج رسانه اقدامات مختلفی را به‌منظور مقابله با این ویروس همه‌گیر انجام داده است، افزود: در حوزه کمک مؤمنانه با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای تهیه و توزیع کمک مؤمنانه را در سه مرحله داشتیم.

 

حق‌شناس افزود: تشکیل قرارگاه رسانه‌ای از اقدامات مهم سازمان بسیج رسانه است که باهدف هماهنگی، آرام‌سازی و ایجاد جریان رسانه‌ای مثبت و همچنین برای ایجاد امید و احساس آرامش در بین افراد جامعه در مبارزه با بیماری کرونا تشکیل شد.

 

وی اعلام کرد: توزیع ۵ هزار بسته سلامت و ۴۱۳ بسته معیشتی بدون اطلاع‌رسانی و تصویربرداری به ۲۱۳ خبرنگار شناسایی‌شده و توزیع غذای گرم در شهرستان‌های مختلف به تعداد هزار پرس از دیگر اقدامات این سازمان در ایام کرونایی بوده است.

 

کد خبر 960604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha