ارسال پنج هزار اثر به دبیرخانه جشنواره  من غدیری ام/مشارکت دبیرخانه کانون های مساجد در برگزاری جشنواره

دبیر جشنواره بین المللی «من غدیری ام» از ارسال نزدیک به پنج هزار اثر در این جشنواره خبرداد و گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد ماه تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «غلامعلی خلیلیان» پیش از ظهر امروز(شنبه 25 مرداد) در نشست خبری «جشنواره بین المللی من غدیری ام» که در ساختمان خاتم برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب که روز 19 دی سال 97 در دیدار مردم قم فرمودند: «من نگرانم عده ای می‌ خواهند قم را از مرکزیت انقلاب جدا کنند» در همین راستا برنامه هایی را شروع کردیم.

 

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بشارت بهشت بیان داشت: در آستانه چهلمین سال انقلاب برنامه چلچراغ را راه اندازی کردیم که آثار خوبی ارائه شد و بعد از آن تجمع نوجوانان مهدوی در مسجد جمکران در روز نیمه شعبان همراه با اختتامیه برگزار شد، در ادامه برنامه «قدس قلب من» را در استان قم کلید زدیم ولی چون از استان های مختلف درخواست شرکت داشتند، از سراسر کشور حدود 9 هزار اثر دریافت کردیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به این که عید غدیر عیدالله الاکبر هست و امسال هم به دلیل شیوع کرونا برنامه غدیر شور و نشاط کمتری داشت، جشنواره بین المللی من غدیری ام را برگزار کردیم که جا دارد از همه دستگاه های یاری کننده تشکر کنیم به ویژه آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه که یاری گر بودند.

 

خلیلیان اضافه کرد: آیت الله محمدی عراقی از دفتر رهبر معظم انقلاب، کانون های فرهنگی هنری مساجد، جبهه فرهنگی نیروهای انقلاب اسلامی، کانون فرهنگی شهید صالحی، شهرداری قم، دفتر تبلیغات اسلامی و صدا و سیما به اندازه بضاعت خودشان همکاری داشتند.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بخش های مختلف جشنواره خاطرنشان ساخت: در بخش کودک و نوجوانان رنگ آمیزی ویژه کودکان زیر هفت سال، نقاشی ویژه کودکان بین 5 تا 10 سال و رشته نامه ای به امام علی(ع) برای کودکان و نوجوانان 10 تا 16 سال طراحی شده است.

 

این فعال فرهنگی یادآور شد: در بخش عمومی رمان خوانی از کتاب «ناقوس ها به صدا در می‌ آیند» را داریم که از پرفروش ترین کتاب های دهه 90 است، همچنین رشته «تاریخ دهه ولایت» را داریم که 10 کلیپ ساخته شده است و این کلیپ ها و همچنین رمان قبل آزمون آنلاین گرفته خواهد شد.

 

دبیر جشنواره من غدیری ام با اشاره به دیگر بخش های جشنواره خاطرنشان ساخت:  عکاسی با گوشی از جشن ها و آذین بندی ها و موضوع غدیر، کلیپ و دابسمش با موضوع غدیر و حدیث نویسی از بخش های دیگر این جشنواره محسوب می‌شود.

 

وی بیان داشت: یک رشته ویژه در ارتباط با مدیریت فضای مجازی داریم برای افرادی که کانال و گروه هایی در شبکه های مجازی با موضوع غدیر ایجاد کرده اند که می توانند آدرس را بفرستند و ما با توجه به مطالب و تعداد اعضا و بازدید داوری می‌ کنیم

 

خلیلیان با بیان این که مهلت اولیه ارسال آثار تا 24 مرداد بود ولی به دلیل درخواست تا 31 مرداد تمدید شده است، گفت: این جشنواره بین المللی است ولی چون در اولین مرحله هستیم فعلا فقط غیر از فارسی، آثار خود از از زبان عربی دریافت می کنیم و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه آیین‌نامه جشنواره به آدرس @manghadiriam110 در پیام رسان ایتا یا به سایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قم به آدرس http://jfqom.ir/ مراجعه کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از این که در حوزه فرهنگی دستگاه ها کارهای موازی و جزیره ای انجام می دهند، گفت: اگر این مؤسسات و نهادها فرهنگی و دولتی و غیر دولتی بتوانند با هم کار کنند بهتر می‌ شود به نتیجه رسید، از این رو به عقیده ما لازم است مجمع فرهنگی در این راستا تشکیل شود که در این صورت خیلی از مشکلات فرهنگی ما کمتر می‌ شود.

 

این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: یکی از معضلات فرهنگی ما این است که ریشه های فرهنگی و اعتقادی مردم در اثر شبهات ضعیف می‌ شود و همین ضعف عقاید، در سبک زندگی و نحوه پوشش، خودش را نشان می‌ دهد، لذا اگر ریشه را درست کنیم و اعتقادات را به موضوعاتی همچون غدیر، قوی کنیم بسیاری از این مشکلات جامعه نظیر بحث حجاب و عفاف حل می‌ شود.

 

وی در پایان از ارسال نزدیک پنج هزار اثر تا کنون در این جشنواره خبرداد و عنوان کرد: پیامبر پس از سخنان خود در روز غدیر فرمودند: باید حاضرین به غایبین اطلاع بدهند؛ از این رو این مأموریت همه ما است که پیام غدیر را بیشتر و بیشتر به مردم کشورمان و مردم جهان برسانیم.

 

کد خبر 960615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha