کاهش ۱۵ درصدی اهدا خون در بندرانزلی

شیری پور از کاهش ۱۵ درصدی خون‌گیری در چهارماهه نخست امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در انزلی خبر داد.

«مهتاب شیری پور» امروز (شنبه ، 25 مرداد ) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی ویروس کرونا را عامل اصلی کاهش خونگیری و اهدا خون اعلام کرد و اظهارداشت: متاسفانه این ویروس موجب شده مردم از مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون هراس داشته باشند، اما پایگاه انتقال خون انزلی این اطمینان را به مردم خوب، نجیب و فهیم بندرانزلی می دهد که در این پایگاه کلیه پروتکل های بهداشتی رعایت شده و می توانند با طیب خاطر به همشهریان دیالیزی، تالاسمی، لوسمی و ... خون اهدا کنند.

 

رییس پایگاه انتقال خون شهرستان بندرانزلی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه یک هزار و 700 نفر به پایگاه انتقال خون انزلی مراجعه و یک هزار و 404 نفر خونگیری کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد 64 نفر زن، یک هزار و 376 نفر مرد، یک هزار و 181 نفر متاهل، 254 نفر مجرد، 340 نفر افراد باسابقه، 151 نفر برای اولین بار و 949 نفر افرادی بودند که به‌طور مستمر خون دادند.

 

شیری پور در ادامه تعداد بیماران تالاسمی را 76 نفر اعلام کرد و یادآور شد: این بیماران هر ماه، سه واحد و یا بیشتر و در مجموع 210 واحد خون مصرف می کنند، این درحالیست که مردم به دلیل کرونا مراجعه کمتری به پایگاه انتقال خون دارند.

 

وی تعداد بیماران دیالیزی این شهرستان را نیز بالغ بر 70 نفر عنوان کرد و گفت: از مردم  این شهرستان (برای سایر بیماری‌های خاصی که نیاز مبرم به خون دارند ) تقاضا داریم دست یاری پایگاه انتقال خون انزلی که به سویشان دراز شده را بگیرند و به همشهران بیمار خود کمک کنند.

 

شیری پور با بیان اینکه به جهت کمبود شدید خون به تمام گروهای خونی نیاز فوری داریم، خاطر نشان کرد: مردم نوعدوست گیلان می توانند از امروز تا پایان هفته آتی به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده و خون اهدا کنند.  

 

 

کد خبر 960685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha