لزوم تسریع در ساماندهی رودخانه‌های فومن

محسنی با بیان اینکه در صورتی که هم اکنون نسبت به ساماندهی رودخانه‌ها اقدام به‌موقع نشود، در آینده با مشکل روبرو می‌شویم گفت: به منظور جلوگیری از وقوع خسارت‌های مجدد، باید مسائل و مشکلات باقی مانده رفع شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا محسنی» عصر شنبه( 25 مرداد) در جلسه ساماندهی رودخانه‌ها که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به محقق نشدن پیگیری‌های قبلی شهرستان درخصوص ساماندهی رودخانه‌ها اظهار کرد: به دلیل نزدیکی به فصل بارندگی مخاطرات جدی شهرستان را تهدید می‌کند.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه به منظور جلوگیری از وقوع خسارات مجدد، باید مسائل و مشکلات باقی مانده رفع شوند افزود: ۱۶ نقطه بحرانی در شهرستان شناسایی و به مراجع استانی اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه این نقاط نیازمند تعیین نقشه مشخصات هستند گفت: با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی رودخانه‌ها توسط استاندار سابق، خواستار استمرار انجام اقدامات اصولی به منظور ساماندهی رودخانه‌ها برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار مشابه هستیم.

 

محسنی با اشاره به مورد توجه قرار دادن حقوق مردم و رعایت چارچوب قانونی تصریح کرد: فرمانداری و دستگاه‌های دولتی غیرمرتبط، مجاز به برقراری ارتباط با پیمانکاران نیستند و تنها دستگاه‌های متولی، مسئولیت نظارت و پاسخگویی در قبال عملکرد پیمانکاران را دارند.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه بسیاری از رانش‌های رخ داده بر اثر بارندگی‌ها ناشی از برداشت‌های غیر اصولی است خاطرنشان کرد: درخصوص نحوه برداشت مصالح، باید بر اساس ترتیبات قانونی تصمیم‌گیری شود.

 

وی با اشاره به حساسیت زمانبندی با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان اظهار کرد: اگر قرار است کاری انجام شود، اکنون بهترین زمان انجام آن است.

 

محسنی با اشاره به اجرای پروژه‌های ملی در شهرستان افزود: دلیلی برای صدور مجوز برداشت رایگان مصالح و منابع شهرستان توسط پیمانکاران پروژه‌های دارای اعتبارات ملی وجود ندارد مگر این که برای آن سازوکار قانونی تعیین شود.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه در صورتی که هم اکنون نسبت به ساماندهی رودخانه‌ها اقدام بموقع نشود، در آینده با مشکل روبرو خواهیم شد گفت: باید بر عملکرد پیمانکاران نظارت مستمر شود.

 

وی تصریح کرد: به جای تعیین اعتبار برای بازسازی چندین سردهنه به طور غیر اصولی، با تجمیع اعتبارات، سردهنه‌های بتنی به طور اصولی ساخته شود تا موجب وقوع خسارت در سنوات آتی نشود.

 

کد خبر 960726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha