کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» نقد و رونمایی می‌شود

مراسم نقد و رونمایی از کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» با حضور آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی، حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی، حجت‌الاسلام رمضان محمدی و حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی‌منش در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ مراسم رونمایی و نقد کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» با سخنرانی آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی، مدرس سطح عالی حوزه و استاد تاریخ اسلام و حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی، پژوهشگر تاریخ اسلام و حجت‌الاسلام رمضان محمدی، مدیر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و رئیس انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه برگزار می‌شود.

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی‌منش، محقق و پژوهشگر این اثر، هم به ارائه مباحث خود و چگونگی تحقیق و پژوهش در مورد این کتاب می‌پردازد.

بنابر این گزارش، مراسم نقد و رونمایی از این کتاب، روز دوشنبه، ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۸:۳۰ در قم، خیابان دورشهر، کوچه ۱۵، مرکز پژوهش‌های حوزوی تاریخ اسلام برگزار خواهد شد. 

یادآور می‌شود، «قمقام زخار و صمصام بتار» به معنی «دریای آکنده و شمشیر برنده» مقتلی فارسی نوشته معتمدالدوله فرهاد میرزا پسر عباس میرزا ولیعهد فتحعلی شاه قاجار است. این کتاب به تفصیل، به شرح احوال امام حسین(ع) اعم از بیان حوادث و وقایع زمان تولد تا شهادت حضرت پرداخته و در سال ۱۳۰۳ قمری به قرائت روایی و تاریخی نگارش یافته است. نویسنده با نثر خاص دوره قاجار (نثر متکلف) واقعه کربلا پرداخته است.

 

کد خبر 960746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha