توصیه های وزیر امور مذهبی الجزایر برای بازگشایی کامل مساجد

وزیر وقف و امور مذهبی الجزایر در اظهارات جدیدش اعلام کرد که نظم و انضباط مسلمانان و احترام آنها به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باعث تسریع در بازگشایی کامل مساجد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «aps.dz»، وزیر وقف و امور مذهبی الجزایر در اظهارات جدیدش اعلام کرد که نظم و انضباط مسلمانان و احترام آنها به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باعث تسریع در بازگشایی کامل مساجد خواهد شد.

 

«یوسف بالمهدی» که بر بازگشایی مسجد «خالد لاربی» در «الجزیره» ،پایتخت الجزایر نظارت داشته است در این باره گفت: اگر مسلمانان اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند و به مقرراتی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده است به طور کامل احترام بگذارند بازگشایی کامل مساجد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

وزیر امور مذهبی الجزایر با استقبال از عملکرد خوب و منظم مسلمانان در نمازهای جماعت در 19 استان این کشور که قرنطینه آنها به طور کامل برداشته شده است،گفت: همه نمازگزاران هنگام ورود به مساجد ماسک داشتند،ژل های ضد عفونی کننده دست همراه خود آورده بودند و سجاده های شخصی به همراه داشتند.

 

وی افزود: با توجه به این شرایط می توان بازگشایی کامل مساجد در سراسر کشور را در دستور کار قرار داد.

 

بالمهدی از ائمه جماعات ، انجمن ها ، کمیته ها ، داوطلبان و برگزارکنندگان به دلیل نقش موثری که در بازگشایی مساجد داشتند،تشکر کرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که بسیج مردمی،احتیاط و مراقبت های لازم برای حفظ امنیت سلامت کشور ادامه پیدا کند.

کد خبر 960898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha