۱۸ وقف جدید در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ وقف جدید با ارزش ۲۰ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

«حجت الاسلام محسن مومنی مقدم» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت:  حفظ، حراست و نگهداری موقوفات مهمترین وظیفه اوقاف درباره موقوفات است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخلاف تصور ذهنی برخی از مردم که اگر ملکی را وقف کنند از بین می رود در حالی که در سیستم اوقاف به ثبت می رسد و از تعدی و تصرف در امان می ماند.

 

مومنی مقدم با اشاره به اینکه اوقاف در دخل و تصرف نیت واقف هیچ دخل و تصرفی ندارد، گفت: اجرای امینانه نیت واقفین از دیگر وظایف اوقاف است.

 

وی افزود: اوقاف موظف است شرعاً و قانونی مر نیت واقف را انجام دهد؛ معتقد هستیم نیت یک واقف اصلاً قابل جابه جایی نیست، حتی واقف بعد از نیت وقف خودش نمی تواند نیت وقف خود را تغییر دهد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در وقف در رتبه های آخر کشور قرار دارد و این زیبنده استان نیست، عنوان کرد: تنها راه ماندگاری کارهای خیر، وقف آن است.

 

مومنی مقدم تاکید کرد: اگر می خواهیم در کار خیر ما انحرافی ایجاد نشود تنها راه آن وقف کردن است.

 

وی با بیان اینکه اوقاف هیچگاه به دنبال تصدی گری در موقوفات نیست، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸ وقف جدید با ارزش ۲۰ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون برای ۱۵ موقوفه سند مالکیت اخذ شده است. 

کد خبر 960908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha