نهادینه سازی سیره علوی در جامعه ضروری است

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید برضرورت ترویج فرهنگ ایثار، گفت: نهادینه سازی سیره علوی در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین« سید احمد رضا شاهرخی» امروز(26 مرداد) در یازدهمین همایش سیره علوی با رویکرد سلامت در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با تاکید بر ضرورت ترویج سیره علوی، اظهار داشت:  نهادینه کردن سیره علوی میتوانیم یک جامعه رشد یافته داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نهادینه سازی فرهنگ علوی را بستر بصیرت افزایی و مقابله با توطئه های دشمنان دانست و بیان کرد: بیش از گذشته به سیره، راه و روش امیر المومنین علیه السلام در جامعه نیاز داریم.

 

وی بیان کرد: تعاریف بسیاری از اندیشمندان در باب اخلاق آمده است اما دیدگاه امیرالمومنین علیه علیه السلام در باب اخلاق در ۶ امر تنیده شده است و اگر در هر انسان وجود داشته باشد باعث‌ سعادت می‌شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: همچنین به بینش، ارزش، گرایش، روش، کنش و گویش از تعاریف امیرالمومنین علی علیه السلام در باب اخلاق است.

 

وی ادامه داد: در بعد بینش، انسان همانطور که می‌فهمد همانطور هم زندگی می‌کند همچنین در بعد ارزش، انسان باید احترام و کرامت خود را توجه داشته باشد اگر انسان حرمت خود را حفظ کند عامل زشتی نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ابراز کرد: در بعد گرایش، تمایلات در اکتساب رفتار فرد دخالت دارد همچنین در بعد روش، برای رسیدن به هدف روش های متفاوتی است.

 

 وی بیان کرد: در بعد کنش، رفتار فرد در جامعه نقش اساسی دارد و در بعد گویش نوع کلام نمودی از رفتار هر فرد است .

 

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: اگر انسان قرار است نسبت به چیزی تعصب داشته باشد باید در امر اخلاق باشد و در اخلاق نیکو باید تعصب ورزید.

 

وی با بیان اینکه باتوجه به شیوع ویروس کرونا پس از تأخیر های چند مرحله‌ای این همایش به این شکل برگزار شد، ادامه داد: در ۱۰ دوره گذشته در برگزاری همایش سیره علوی آیت‌الله میرعمادی بسیار تلاش کرد و کمال قدردانی را داریم.

 

حجت‌الاسلام شاهرخی اظهار کرد: یازدهمین همایش سیره علوی با رویکرد سلامت، ۱۶۳ اثر به دبیرخانه ارسال که ۹۳ مقاله پذیرفته و در نهایت ۶ مقاله برتر شناخته شد.

 

کد خبر 960940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha