امام جمعه آبادان با جمعی از آزادگان این شهرستان دیدار کرد

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به خاک ایران اسلامی با جمعی از آزادگان شهرستان آبادان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» امروز (یکشنبه ۲۶ مرداد) در دیدار با جمعی از آزادگان شهرستان آبادان با بیان اینکه رزمندگان در هنگام اسارت سعی کردند مایه عزت‌مندی شیعه باشند اظهار کردذ: در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۲۶ مرداد ماه روز صبر، استقامت و ایمان واهی رزمندگان و آزادگان که در هشت سال جنگ تحمیلی انجام وظیفه کردند به‌شمار می‌آید از این روز امروز، روزی تاریخی برای ملت شریف ایران است.

 

امام جمعه آبادان افزود: علی‌رغم سخت‌ترین شکنجه‌ها که به طرق مختلف روحی، جسمی و معنوی به رزمندگان جاری بود، ایمانشان را حفظ و استوار کردند.

 

وی آزادگان را بزرگترین الگو برای جامعه اسلامی خواند و اضافه کرد: امروز استقامت و عزتی را که در سطح بین‌المللی داریم و هیچ کشوری اجازه تعدی به مرز‌های ما را ندارد، محصول همین استقامت و شجاعت آزادگان است؛ لذا ما مدیون رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام هستیم.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور نظام جمهوری اسلامی را مبدل شده به درختی پر ثمر در سوریه، یمن، لبنان و سایر کشورهای دیگر توصیف کرد و اذعان داشت: این نیز نتیجه و محصول همان مجاهدت‌ها، اخلاق و عزت آزادگان سرافراز ایران اسلامی است.

 

وی بر لزوم تقویت نسل جدید برای شناخت نسل اول انقلاب تاکید کرد و یاد آور شد: نسل جدید باید بدانند و فراموش نکنند که آزادگان از نسل اول انقلاب بودند و اینگونه در مقابل هرگونه ظلم اسقامت کردند، لذا جوانان ما باید رزمندگان را الگوی خود قرار دهند.

 

کد خبر 961067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha