کتاب «از فیضیه تا الرشید» یک سند تاریخی و اجتماعی است

زارع گفت: کتاب «از فیضیه تا الرشید» یک سند تاریخی و اجتماعی در حوزه دفاع مقدس است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها ی فرهنگی زمینه جمع آوری و نشر خاطرات دوران دفاع مقدس بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(26مرداد) در آئین رونمایی از کتاب «ازفیضیه تا الرشید» تاریخ شفاهی مجاهد انقلابی و آزاده دفاع مقدس حجت الاسلام محمدحسن جمشیدی، بیان کرد: رونمایی از کتاب در حوزه ایثار و شهادت یکی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی و انتشارات ستادگرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و انتشارات پیام مازندران انجام شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران بابیان اینکه ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی باید در بین جوانان و نوجوانان امروز نهادینه شود، اظهار کرد: می‌طلبد برای خنثی کردن هجمه‌های فرهنگی دشمن، فرهنگ ایثار و شهادت را با بازگو کردن خاطرات و مجاهدت های رزمندگان دوران دفاع مقدس برای فرزندان این مرز و بوم که جنگ تحمیلی را از نزدیک درک نکردند، تبیین کنیم.

زارع بیان کرد: کتاب «از فیضیه تا الرشید» یک سند تاریخی و اجتماعی در حوزه دفاع مقدس است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها ی فرهنگی زمینه جمع آوری و نشر خاطرات دوران دفاع مقدس بیش از پیش فراهم شود.

 

وی گفت: انتقال دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است و ما این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

 

 

کد خبر 961076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha