چاپ ۵۰کتاب با موضوع دفاع مقدس در دست اقدام است

سردار ملکی از چاپ ۵۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در آینده ای نزدیک خبر داد وگفت: تاکنون ۲۵۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ کردیم، در حوزه آزادگان ضعیف عمل کردیم ولی جمع آوری خاطراتشان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار«عبدالله ملکی» امروز(26مرداد) در آئین رونمایی از کتاب «ازفیضیه تا الرشید» تاریخ شفاهی مجاهد انقلابی و آزاده دفاع مقدس حجت الاسلام محمدحسن جمشیدی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، بیان کرد: ما به عنوان یک خادم در حوزه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و حفظ ارزش های دفاع مقدس معتقدیم در حوزه جمع آوری و نشر خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و ایثار جانبازان و آزادگان ضعیف عمل کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اقدام «سیدحسین ولی پور زرومی» برای گردآوری خاطرات شفاهی حجت الاسلام جمشیدی پدر شهید مهدی جمشیدی، گفت: این اقدامات ارزشمند است، ولی ما در حوزه نشر و ترویج ایثار شهادت خیلی عقب هستیم، هشت سال گنج است و ما تنها بخش کوچکی را استخراج کردیم.

 

سردار ملکی یادآور شد: ستاد تدوین با همکاری کنگره متولی این امر هستند اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان هم در حال همکاری است ولی کم است همه باید در این حوزه بسیج شوند.

 

وی اعلام کرد: ۲۵۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ کردیم، در حوزه آزادگان ضعیف عمل کردیم ولی جمع آوری خاطراتشان در حال انجام است.

 

سردار ملکی از چاپ 50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در آینده ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در حوزه رزمندگان کتاب لشکر ۳۰ گرگان نوشتیم، کارنامه لشکر ۲۵ کربلا با همکاری دفتر مطالعات سپاه در حال تدوین است، خاطرات زیادی از رزمندگان در نیروهای مسلح در حال جمع‌آوری است.

 

وی گفت: در حوزه زنان اتفاقات خوبی در حال اجرا است، این اقدامات امیدوار کننده است ولی کافی نیست، نشر سروسرخ و نشر سبز سرخ هم در حال فعالیت هستند.

 

سردارملکی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در این حوزه همه بسیج شویم اگر چه نسبت به برخی استان‌ها جلوییم ولی به خودمان نمره قبولی نمی‌دهیم.

کد خبر 961078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha