مسجدی‌ها عزاداری‌های محرم را بدون دغدغه و پرشور برگزار می‌کنند

حجت‌الاسلام جلالی با بیان‌اینکه برای برگزاری مراسم عزاداری محرم ما هیچ گونه نگرانی و دغدغه‌ای درباره رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی مساجد نداریم، گفت: اهالی مسجد مراسم عزاداری محرم را با دقت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام «مصطفی جلالی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، بر لزوم برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و اظهار کرد: ما تجربه خوبی در برگزاری مراسم عرفه داشتیم که این مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد و پیشنهادمان به مساجد و هیئات مذهبی این است که همین تجربه را در عزاداری ماه محرم به کار گیرند و دوباره تکرار کنند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: مساجد و هیئات مذهبی در بحران کرونا نشان دادند که در موضوعات رعایت ها و کمک به خادمان سلامت پیش قدم هستند و اهالی مسجد بودند که زودتر از دیگر مراکز و مجموعه ها و نهادها فعال شدند و در تولید ماسک، اقلام بهداشتی و ضدعفونی معابر و خیابان ها وارد میدان عمل شدند.

 

حجت الاسلام جلالی افزود: برای برگزاری مراسم عزاداری محرم ما هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای برای رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها از سوی مساجد نداریم و همه اهل رعایت هستند و با  دقت مراسم عزاداری محرم را انجام می دهند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد که محرم امسال، محرمی پرشور با رعایت کامل دستورالعمل ها داشته باشیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهالی مسجد و هیئت ها شیفته و عاشق امام حسین (ع) هستند و به راحتی نمی‌توان به آنها گفت که جلسات عزاداری سید الشهدا(ع) را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعطیل کنند که البته تعطیلی تصمیم غلطی هم بود و از سوی دیگر نمی‌توانستیم نسبت به برگزاری جلسات بی‌تفاوت باشیم و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رها کنیم، به همین جهت برای مدیریت برگزاری عزاداری به صحنه آمدیم تا اقناع جمع‌های مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشیم.

کد خبر 961183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha